MUDr. Minařík
Ondro
Tak vám píši zas pane doktore. Již je to přesně 9 dní, co mám pauzu. Na té párty jsem byl a byl jsem plně čistý, ani alkohol ani tráva, a kouření heroinu, haš, ... - taky nic. Dnešní stav. Jsem OK, začnul jsem opět hrát i basket, ... jenomže mám chuť a dosti velkou chuť se alespoň napít nebo si zakouřit trávu nebo i ten heroin (jenom trochu), ... prostě je to těžký odolávat, když jsem venku. Ven chodím a je to náročný pořád odrážet kamarády, že já teď skouším měsíc plně abstinovat. A oni se neptají, že proč, ... nejde o kamarády, jde taky o mámu, teď je spokojenější, jenomže já ne. Po té párty mě otestovala, a byla překvapena, že jsem si nic nedal ... a tak ty testy odhodila, či-li po této stránce je to v pohodě. A taky si říkám, že je to již jedno - vydržel jsem dosti dlouhou dobu vynechat 5 drog. A já neplánuji toho nechat navždy, či-li výsledkem je, že snad již je potvrzeno, že závislý nejsem a že nemám problém přestat se vším bez žádných následku. Možná, že tedy teď se pokusím vynechat navždy kouření heroinu, i když já jsem kouřil dost nízké množství v kombinaci s trávou a ne až tak často. Taky, extázi, tu vynechám, jenom možná někdy na technopárty tak 3-4x v roku to snad neuškodí. Cigarety jsem přestal, ... ale asi začnu zas, .. když už se člověk napije, tak kouřit začne taky. No a sme při tom - alkohol - tady si myslím, že 2x za týden to nijak neuškodí. Hlavně, když přestávám kouřit heroin. A pak tráva, ... asi ji ponechám, ... ale méně. ... Pane doktore, ještě bych se chctěl zeptat: Když má člověk závislosť řekněme na heroin, tak ji nemá například na kokain, že jo? Třeba že když je heroin tak nebezpečnej, tak bych mohl výhledově skusit koks, nebo-li crack, ... tam až takový riziko není - něco jsem četl tady na vaší stránce. Děkuji Vám za odpověď i za přečtení mého příspěvku. :-))

Odpověděl: Jakub Minařík
No, je dobře, že jste začal abstinovat. Myslím, že jste to zarazil v hodině dvanácté. :-) Ta vaše nespokojenost je přirozená, ono když člověk zastaví užívání drogy, tak je svět najednou jiný a člověk to trochu překvapí. Ale ten stav by se měl brzy zklidnit a mělo by vám být tak nějak normálně. prostě se to stabilizuje. Je taky skvělé, že chcete nadobro nechat užívání heroinu. Ono je to přece jen dosti zrádné a člověk se z toho po nějaké době špatně vymotává. Ohledně toho kokainu. Doporučoval bych vám se kokainu vyhnout. Způsobuje poměrně silnou závislost. Není to moc moudré. S tou závislostí se to má tak. Když si opatříte závislost na jedné látce, tak na jiné látce závislost vznikne snadněji. Ev. existuje tzv. zkřížená závislost mezi látkami s podobným účinkem. To platí například mezi opioidy, nebo alkoholem a barbituráty. Také, pokud jste závislý třeba na heroinu, tak si snáze opatříte závislost na látce s narkotickým účinkem. Třeba na alkohol. Víte, zkuste abstinovat a chvíli si fakt dát pauzu. Za čas to oceníte. :-) Držím palce a napište. :-)