pro Mudr.Minaříka
sisi
Dobrý den Tak jsme to nezvládli.Přítel vám prý volal i jeho poradce.Dnes nastupuje na detox a poté na 3 měsíce do léčebny.Chci se vás zeptat zda nevíte jestli mi mohou dát info jestli na detox přítel nastoupil a jak to zvládá?A jestli mu mohu poslat fotky a nebo dopis?S tím písemným kontaktem si nejsem jistá.Chtěla jsem se vás zeptat jestli si myslíte,že když to vše(detox+léčebna)přítel zvládne bude zbaven té závislosti?Nevím jestli to není krátká doba.Vím že to potom bude asi nejspíš pro něj těžké ale budu se mu snažit pomáhat.Jenom jsem si myslela že to bude delší.A ještě posl.dotaz.Čím se na detoxu a poté léčí závislost na subutexu?Předem děkuji za odpověď.Mějte se krásně :o)

Odpověděl: Jakub Minařík
No, to že to přítel nezvládl není až tak překvapivé. A je dobře, že se rozhodl pro léčbu. Myslím, že to je rozumná cesta. Jinak šance ne to že bude abstinovat je docela velká, pokud léčbu dokončí a bude po léčbě docházet na doléčování. Jinak závislost nezmizí, je jen v klidovém stadiu. Pokud přítel začne opioidy opět užívat, probudí se a brzy to bude podobné, jako nyní. Ohledně toho kontaktu. Pokud přítel při nástupu požádá lékaře, že má neberoucí, těhotnou partnerku, která bude telefonovat, zda nastoupil, ... tak aby vás informoval. Kolega lékař jistě vyhoví. Kdyby ne, nebude problém dohodnout se s kolegou, ke kterému přítel chodí, on na detox zavolá a pak vás informuje. Jinak na detoxu je omezený režim, dále v léčbě již kontakty, telefonáty, dopisy možné jsou. V první fázi jen omezeně, později je to volnější. Na detoxu se užívá tzv. symptomatická léčba, tzn. různé léky podle aktuálních obtíží. Na začátku se obyčejně snižuje subutex. V léčbě se užívá psychoterapie.