Majda
Pane doktore, jeste jedna posledni otazka. Sestra meho pritele drive, kdyz jeste zila v CR pracovala prave s lidmi zavislymi na drogach. Vi o Katerine. Rekla, ze lide kolem ni museji byt jednotni. Vzkazala mi, ze bych mela o problemu informovat naseho tatinka. Ja se bojim. Bojim se, ze se strasne rozzlobi. Vyhodi jejiho pritele z domu, mozna i ji samotnou. (Jednu sanci uz dostala). Pokud to udelam, sestra me bude nenavidet. To mi nikdy neodpusti, moznaaz bude jednou cista. Jsem schopna to podstoupit. Ale jen, kydzbudu vedet, ze je to spravne reseni. Mam jit za tatou a vsechno mu rict? Dekuji za odpoved, Majda.

Odpověděl: Jakub Minařík
Sestra vašeho přítele má v podstatě pravdu. Je to ale řešení, které je na ostří nože, ale mohlo by být účinné. Víte, ale ta jednota znamená, že se o problému všichni dohodnete a dosáhnete konsensu. Varianta, že otec zařve a udělá něco, s čím vy ostatní nebudete úplně souhlasit není konsensus a může situaci dosti zašmodrchat. Asi by bylo moudré to narafičit tak, aby se i otec muset dohodnout. A existuje také možnost, že to nevyjde. Nicméně, je to řešení, které pravděpodobně povede ke změně a osobně bych jej považovat také za rozumné. Ale rozhodnout se musíte vy. Rizika znáte. Tak držím palce. P.s. Když budete mít potřebu, klidně ještě napište.