JANICA
Dobry den. Mam starost o moji sestnactiletou sestru.Prestala chodit do skoly,neustale lze,rodicum krade penize,je drza,vznetliva a sprosta.Doma uz s nikym nechce mluvit.Vyhrozuje utekem z domova.Kamaradi s klukem,ktery prodava pervitin.Vcera prisla domu po trech dnech sjeta...Uz to trva asi sest mesicu,zacalo to problemy ve skole,neomluvene hodiny.Byli jsme s ni i na konzultaci u psychologa.Prijde mi,ze to zacina byt marne a porad dokola.Posledni dva-tri tydny je s ni k nevydrzeni.Nejde to ani po dobrem a po zlem uz vubec ne.Prosim poradte co s ni,jak na ni.Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud je to takhle, sociálky se bát nemusíte. Jinak bych podle toho, co píšete, doporučoval razantně zasáhnout. Dohodnout se někde v léčebně, sestru třeba i násilím naložit a odtransportovat do léčebny. Mohlo by to pomoci to zastavit. Jinak soudím, že pokud to rychle nezastavíte, tak problém nejen nezmizí, ale bude se eskalovat a mohlo by se to za chvíli týkat i bratra. Myslím, že takhle dáte oběma najevo, že to myslíte dosti vážně. A to mi v téhle situaci přijde velmi důležité. Jinak, kontakt na kolegy s poradentského centra najdete zde. Pomohou vám zprostředkovat co bude třeba, ev. vám budou umět poradit dle konkrétní situace, dají vám kontakty: K- centrum Drug azyl Vídeňská 3, 639 00 Brno Telefon: 543249343, Fax: 54324624 Kdyby něco, klidně napište. :-)