Bare Orlikove (pernik)
Katy
Dobry den Baro, tak zitra jdu do te poradny a jsem nejaka nervozni!!!Cely vikend jsem byla s pritelem na chate ( je to u Benesova, na samote, hned u lesa ) a byla jsem celkem vyrovnana a v klidu, ale kdyz jsme se vratili domu, a ja si predstavila, ze uz zitra tam mam jit, znervoznela jsem!Nevim z ceho, ale mam strach.Chtela bych utect nekam na pustej ostrov a zustat tam tak rok, ale vim ze je to nesmysl a nic to neresi!Martin stoji pri me a ja jsme mu za to strasne vdecna!!!!Ale porad me napada, nechod tam, nic ti neni a podobne blbosti.Bojim se, ze selzu a zejtra tam nedojdu!!!! Je to nejak tezky bojovat sama se sebou!!!A navic mam porad hroznou chut fetovat!Od minuleho utery jsem nic nemela a jsem na sebe hrda, ale porad na to myslim a vim, ze je to tak jednoduchy si neco sehnat, staci jeden telefon a do pul hodky je to u me!Jsem nervozni, nesoustredena a strasne podrazdena!!!Chtela jsem vymazat vsechny kontakty z telefonu, ale jsem mekka a nedokazala jsem to!!!!!Baro, prosim Vas, napiste mi nejakou radu!!!!Zitra to bude asi nejhorsi den v mim zivote!!!!! Ja si verim, ze tam pujdu a bude dobre, protoze to chci!!!!Ale porad je tu ten malej cervik, co mam v hlave! Dekuji Vam, S pozdravem Katy

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že z toho máte obavy a to, co prožíváte, je vcelku normální v takové situaci. Ale zkuste si vybavit, o čem jsme si psaly minulý týden - chtěla jste přestat, věděla jste, že to sama nezvládnete, a že pokud to nezvládnete, tak je velmi pravděpodobné, že přijdete o váš partnerský vztah, o který přijít nechcete. V tuto chvíli je to pro Vás sice obtížné, ale udělala jste velký pokrok, který by bylo škoda zahodit - týden abstinujete, což sice není mnoho, ale k tomu kroku jste se rozhodla a taky jste se objednala na konzultaci do stacionáře. Váš partner Vás podporuje. Ve stacionáři Vás nikdo neukousne. Budou se Vám snažit pomoct, je to, krom jiného, jejich práce. Mají zkušenosti a nikdo se na Vás nebude koukat skrz prsty. Pokud by Vám to pomohlo, ať Vás tam přítel doprovodí. Za rohem od stacionáře je docela dobrá kavárna, může tam na Vás pak počkat :) Pokud se rozhodnete tam nepřijít, je to jen Vaše volba. Ale podle toho, co popisujete, si nemyslím, že by to byl dobrý nápad. Ty chutě Vás můžou sejmout, a pokud nebudete mít nějakou odbornou podporu a kontrolu, tak se to prostě zas může vrátit zpátky. A předpokládám, že o to nestojíte. Sama jste v jednom z předchozích dotazů psala, že máte vždycky po dvou dnech pocit, že už se vlastně nic neděje a že si můžete znovu dát a pak to jede pořád dokola. Pokud tam nepůjdete s tím, že už Vám vlastně nic není, tak se tenhle kolotoč bude opakovat dál a dál. Ale když se Vám ty chutě podaří překonat, i když to nebude jednoduché a i když Vás to bude nějakou dobu provázet, tak budou čím dál méně intenzivní. Tak držím palce a určitě tam dnes vyražte.