kamoska
kekora
dobry den som zo SR a moja kamoska(19) je zavisla na drogach..dava si extazu,a posledne hlavne pervitin,pripadne nieco co jej vyrobia kamosi z prirodovedeckej VS..chcela by som jej pomoct ale neviem ako

Odpověděl: Jakub Minařík
To, že kamarádka užívá drogy ještě neznamená, že je na nich závislá. Mnoho, vlastně většina lidí, co drogy užívá, se do stadia závislosti nedostane. Prostě nějakou dobu užívají a pak je to omrzí, tak toho nechají. Ohledně té pomoci, důležité asi je, jak se k tomu kamarádka staví, jestli má s drogama problém (tzn. jestli jeví nějaké objektivní, zvenčí patrné známky) a jestli problém vnímá. Možná by bylo vhodné s ní v první fázi promluvit zeptat se jak to je. Prostě buďte zvědavá a ptejte se. Co nejvíc. A pokud možno nepoučujte a snažte se jen poslouchat. Pokud kamarádka má nějaký problém, tak si ho možná při takovémhle postupu uvědomí sama. Můžete ji na něj také opatrně upozornit. Každopádně, pokud budete trpělivá - získáte informace o rozsahu problému a můžete začít hledat nějaké řešení. Pokud ale kamarádka nebude ochotná spolupracovat a pomoc aktivně odmítat, tak s tím stejně moc nenaděláte. P.s. Víte, možná, když se o drogy budete zajímat, tak vám kamarádka jistě nabídne. Dosti důrazně doporučuji odmítnout. I kdyby se vám užití jevilo seberozumější, nebo sebelákavější.