kontakt ? (pro Mudr.Minarika )
kajusa
Dobry Den pane doktore Nakonec by se mi asi hodily kontakty na nejakeho hodneho pana doktora co leci smutne duse,ktere jste mi nabizel v zari,kdyz jste mi odpovidal na muj dotaz.. Ale predtim sem se chtela optat vas a poprosit jestli byste jeste nemel volne misto ve vasi praxi?? Vsude vas vychvalujou a kdyz uz vas tak trosku clovek zna..:-) (to zni divne,ale vy vite jak je to urcite mysleno ) A jeste se vas chci zeptat: 1.Jak slusne odmitnout.resp.ukoncit sezeni pokud si pacient a psychiatr nepadnou do oka? 2. Ty leky na ruzovejsi pohled na svet,nejsou navykove anebo nejake oblbovaky a kdyz je prestanu brat,tak se vse vrati zpatky,ze? 3. Sezeni nebo navstevy hradi pacient nebo zdravotni pojistovna? Dekuju za odpovedi,ono se na tyhle veci hrozne spatne pta?:-) Preju krasnej vikend K. A taky..co treba kdyz si nepadne pacient s psychoterapeutem/psychiatrem do oka?

Odpověděl: Jakub Minařík
Tak už to píšu podruhé, neb poprvé se mi to nějak ztratilo. Ach jo. :-) K bodu 1. Asi nejrozumější je se s lékařem, který vás má v péči, o tom pobavit. Prostě mu řekněte, že máte pocit, že to nějak není ono a že byste si ráda našla někoho jiného. On vám nejspíš řekne, ať to uděláte. No, jen na okraj, nejspíš už to dávno ví. K bodu 2. S těmi léky je to složitější, ale nemusí to být nezbytně oblbováky a jejich efekt většinou přetrvá i po vysazení, resp. tohle je jak kdy, ale je to tak optimální. Prostě se mysl stabilizuje a pak to vydrží. K bodu 3. Sezení se někdy plně hradí, jindy je hradí pojišťovna. Záleží na lékaři, na smlouvě s pojišťovnou, ... Obvykvá cena za sezení se pohybuje od 300 do 1000 korun. Ohledně mé praxe - existují obě varianty - ta na pojišťovnu je dost plná a rád bych, aby zůstala vyhrazená pro lidi, co na to nemají a lidi, kteří potřebují pomoci s drogama. Volně prodejné pro smutňouše? Zkuste čaj nebo dražé s třezalky tečkované. Jo a když si psychiatr nepadne s pacientem do oka a naopak - no tak je nejlepší zbavit se a odejít, v případě psychiatra vysvětlit pacientovi, že mu asi nepomůže a doporučit mu někoho jiného. :-)