porada
Sušenka
Pane doktore Minaříku, nejdříve děkuji za Vaši odpověď k mému dotazu pod kodem 429609. Nemohu se vymanit ze stálého přemýšlení o synovi, proč začal, jak se k tomu dostal, jestli jsem něco zavinila já, jak mu pomoci. Víte, když s drogou začnou ze zvědavosti 15ti leté děti, tak si myslím, žeje to ze zvědavosti. Proč ale začne s drogou dospělý ženatý muž, který má dobrou práci (taxikařil svým vozem o který samozřejmě už přišel), svůj byt a podle mého normální život. Já jsem rozvedená od synových 6ti let, dceři byly 4 roky. Od té doby žije s námi ve společné domácnosti můj přítel, který se vždy k synovi nechoval úplně hezky. Někdy dostal syn i výprask. Teď mne napadají takové myšlenky, jestli jsem něco nezavinila. Hlavně mi prosím napište, jak mohu já synovi pomoci. Určitě se asi ještě ozvu, protože se neumím s takovou skutečností vypořádat. Přeji hezký víkend

Odpověděl: Jakub Minařík
No, myslím, že dávat si vinu za to, že syn začal ve 30 letech brát drogy je poněkud přehnané. A pak, dělala jste co jste mohla. Předpokládám, že jste se syna snažila vychovat dle svého nejlepšího svědomí. Víc jste udělat nemohla. Zkuste si to uvědomit takhle, protože pocity viny vám v pomoci moc nepomohou, spíše naopak. A pak před drogama není chráněn člověk ani ve 30ti. Navíc syn byl taxikář, ti někdy užívají drogy, aby mohli v noci jezdit a nebyli ospalí. Myslím, že syn věděl co činí a vybral si to i s tím rizikem, že to nedobře skončí. Jedinné co můžete udělat je to, co jsem psal minule a trpělivě čekat. Syn se musí ke změně rozhodnout sám. A jediný způsob, jak se k tomu může rozhodnout je, když mu užívání drog přinese nějaké obtíže, které prostě nebude moci překousnout. Pak svoje chování změní. P.s. A výprask dostávají všechny děti, když to přeženou. Ani já nejsem vyjímka.