Mně se to nezdá - Bára anebo taky někdo jinej
Ondro
Vy jste jako moje máma, taky vám nepřekáží, že popíjím nebo hulím (i když i tohle mámě vadí), o extázi jsem ji úplnou pravdu zase neřekl, protože by se bála ještě víc. Ale to teďka není podstatný. K tomu heroinu. Možná, že to je míň než pul roku, ja teď přesně nevím. Proč v tomhle vidí všichni problém? Kouření heroinu je absolutně neškodný. Ja si nepíchám. K tomu bych se nikdy nesnížil, tam jsou rizika. Mám vše pod kontrolou. A tak to i zustane. Ja heroin kouřím tak 3x v týdnu, někdy i 4-5x, ale někdy taky 1x. Uvolním se, pak mi to taky více myslí, prostě je to cool! Vy říkáte, že bych mohl bejt závislej, jenomže to se dá zjistit, až když bych heroin nekouřil, ale k tomu já nejsem motivován, proč bych měl přestat? Nevidím problém. Problémem je teď pouze máma, která sem napsala, že jsem feťák a já nevím, čo ještě všechno (dle jejich slov), ... to je jistě potíž a překážka, ... když máma je prostě máma, ta by byla nejradši, kdybych žil asi v klášteru, ... ale která máma by to nechtěla? Možná vás zaráží, že jsem mladej, jenomže to je taková doba, ... jinak za rok budu studovat na univerzitě, ... Báro, já jsem to mámě (s tím heroinem) samozřejmě nechtěl říkat, jenomže to jsem se sjel asi až příliš a když jsem přišel domu, tak máma hned, že jsem opilý atp., a tak to vyklouzlo, ... no dokážete si to představit, přičemž ale o nic nejde. Víte, doteď se nic nedělo, ... máma pořád pracuje, táta je v jiném městě, ... a teď najednou je o mně zájem. Finanční problémy jsem neměl, ale to teď není podstatný (nekradl jsem, jenom táta mi dával peníze, i když jsem říkal jiné účely, proč jsem peníze chtěl, ...), protože teď mně zase bude máma kontrolovat, takže mám lhát, že nekouřím, že "jenom" piju alkohol, nebo co teď? Prostě já nepřestanu kouřit, protože prostě nemužu. Chtěl jsem, jenomže je to složitý, mám taky kamarády, kteří kouří, ... a mám i takových, kteří nekouří, ... možná teď to omezím na pár dní, než se to doma sklidní, ... pak se uvidí, jestli mám problém. Možná, že se v poslední době více zabávám a užívám si, ale to je dle mně OK. Ona teď máma taky chce, aby jsem šel alespoň k psychiatři, jestli nejsem opravu závislej a vyhráží se mi i testy, ... tak to pak mohu opravdu zabalit. V každém případě děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, drogy jsou fakt vcelku cool a taky je pak někdy vcelku cool dávat lidi po nich dohromady. No, jen mám dojem, že byste měl vědět, do čeho lezete. Ale taky mám dojem, že o tuhle vědomost moc nestojíte. Přesto byste měl o tom vědět. No, taky byste měl vědět, že drogy nejsou zadarmo. A platíte nejen peníze při nákupu. No, máte pravdu, že s heroinem vlastně problém není. Mívají problém jen lidé, kteří s ním nerozumě zacházejí. Látka sama o sobě fakt problém není. Zkuste se nad tím někdy zamyslet. :-) P.s. Je možné, že jsem vaší matce odpovídal já.