doplnění eseje
R.E.dLuka
Dobrý den. Vždy jsem se zajímala o drogovou problematiku, ale ne vždy jsem měla to štěstí nalézt odpovědi. Ráda bych do své soukromé eseje vložila lékařský popis, jak fungují drogy v mozku. Potřebuji tedy odborný text, které receptory, neurony a oblasti mozku jsou zasaženy při intoxikaci (jednorázové, dlouhodobé). Doufám, že mi rozumíte. V knihovně jsem neuspěla a nikdo nestuduje lékařskou fakultu. Stačí odkazy či kde mám hledat. Děkuji - s přátelským pozdravem

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, nakolik odborné informace potřebujete, ale část jistě najdete i pod texty o jednotlivých drogách na této stránce. O mechanismu působení MDMA (extáze) naleznete podrobné informace v přehledovém článku na www.lf3.cuni.cz/drogy. O mechanismech působení drog přírodního původu (od konopných drog a přírodních halucinogenů přes kokain až po opiáty) najdete na www.biotox.cz/drogy pod kolonkami jednotlivých drog. Případně je možné najít si další odkazy např. na www.drogy-info.cz pod kolonkou Drogy a internet, včetně zahraničních zdrojů. Kvalitní literaturou by mohla být kniha Kalina, K. a kol.: Drogy a drogové závislosti. Mezioborový přístup. Praha, Rada vlády pro koordinaci protidrogové politiky 2003. Zatím přeji hodně štěstí.