ALKOHOL
petpri
Dobrý den, tak jsem měla 7 měsíců abstinence od alkoholu ;-) Upřímně cítím se docela fajn, ne pořád, ale většinou. Kecala bych, kdybych řekla, že mě chuť dát si alkohol nikdy nenapadne. Občas se mi to stává. Hlavně když jsem unavená nebo hladová... Moc mi pomáhá, když si řeknu, že DNES SE NENAPIJU... jenom dnes, zítřek neřeším... Taková malá pomůcka, kterou mi dalo AA Jsou chvíle, kdy si to musím říci i 5x... Ale jeden den bez alkoholu se vydržet dá... Já už mám den po dni více než 7 měsíců a mám z toho radost Na AA chodím vcelku pravidelně, i když teď se tam každý den nedostanu, kvůli práci... Ale každodenně jsem v kontaktu s někým, alespoň přes telefon... Jsem pořád u 4. kroku programu... Nejdřív jsem strašně spěchala, teď už vím, že když na sobě nebudu makat, tak vše, co jsem za ty poslední měsíce dosáhla, půjde vniveč a to bych nerada... Občas pročítám Vaše stránky, čím dál méně, ale jednou za týden se podívám... Jste fajn, že pomáháte... Hezký zbytek léta... P.

Odpověděl: Jakub Minařík
Tak blahopřeju. :-) Je prima, že abstinujete a je prima že na tom pracujete. Myslím, že je dobře, že jste v denním kontaktu. Ono se to nedá fakt urvat rychle, člověk musí pomalu trpělivě a hlavně pořád. Protože, ono začít abstinovat není tak těžké, ale vydržet to dlouhodobě je něco jiného. Člověk na tom musí pracovat den co den a hodinu co hodinu, ... A dnes se nemusim napít, i když mám chuť, počká to klidně do zítra ... je dobrá strategie. Pomůže člověku vydržet i ty nejtěžší chutě. Tak držím palce a děkujeme za ocenění. A přeju taky krásný zbytek léta a ať se vám abstinence daří. :-)