..schizofrenie..ano..nebo..ne..

zadna

Odpověděl: Jakub Minařík

Schizofrenie je onemocnění s vcelku jednoznačnými příznaky. I když diagnostika má spoustu úskalí, je myslím taky celkem jednoznačná. Pokud jsou symptomy, které vykazuje váš pacient natolik závažné, že uvažujete o diagnose psychotické poruchy z okruhu schizofrenie, je rozhodně duševně nemocný. Diferenciálně diagnosticky je samozřejmě možné uvažovat o psychotické poruše toxické etiologie. Stálo by však za úvahu - pokud si nejste jist, zajistit konziliární vyšetření psychiatrem, ev. hospitalisaci na psychiatrii ke stanovení diagnosy a nasazení léčby. Pokud pacient vykazuje floridní psychotickou symptomatologii je většinou možné jej hospitalisovat i proti jeho vůli. Etiologie onemocnění je samozřejmě složitá, drogy se v ní mohou uplatnit také, ale primární nebývají. Ohledně vaší žádosti o odpověď na e-mail - nedělám to. Protože často nezvládnu odpovědět, prostě se mi to v záplavě pošty ztratí. Takže, pokud se chcete zeptat, zeptejte se přes poradnu. Díky za pochopení. :-)