pervitin
hedy
Dobry den, je to sice velmi tazke hovorit s ludmi o svojich problemoch no musim s tým na niekoho vyrukovat lebo niesom si isty ci mam na to kvalifikaciu aby som sam dokazal pomoct svojemu bratovi ktory uz asi 8 mesiacov hra nebezpecnu hru s pervitínom. za poslednych 5 mesiacov sa nenormalne zmenil zaujem o rodinu = 0, zaujem o pracu = 0, uz aj zaujem komunikovat somnou vyzera velmi blede no sme bratia a asi najblizsie k sebe mame koli spolocným konickom a zalubam kde sme sa velmi dobre spoznali a na zaklade toho viem vydedukovat ze brat ma VELKY problem /samozrejme aj tie konicky ktore sme mali upustil, mozno nie este na 100percent, ale citim ze aj to dlho nepotrva/. Snazim sa mu pomoct ako sa da a uz ked som si to aj myslel ze konecne dal piku pokoj tak po 8 dnoch abstencie mi dnes oznamil ze ma nebude klamat ale ze vcera vecer si dal. je to facka cez tvar ako ma oklamal no citim povinnost mu pomoct. Asi pred mesiacom sme sa na tuto temu porozpravali velmi do hlbky je zufali no sam si nepomoze a tak strasne ma prosil o pomoc a tak strasne som to na nom videl ze ju potrebuje, no viem aj to ze pre neho to je uz mozno iba pretvarka ako sa velmi z toho chce dostat a nema to uz taku prioritu ako volakedy /myslim prosbu o pomoc/ lebo v jeho hlave ma nadvladu jeden jediny proces a to je "kedy si dam pervitín" myslím ze este nema ten problem ze chodi a zatina zubami a poti sa no takto ho nechcem nikdy vidiet. Naplanoval som ze pojde ku mne do BA a necham si ho tu mesiac a spolu budeme riesit problemy s pracou a jeho buducnostou ale bojim sa ze budem vyzerat v jeho ociach ako diktator. Mozno ked nebude s ludmi ktory ho mozu naviest si snupnut tak po mesiaci nabere ine zmyslanie a mozno aj pochopi co pre neho robim. No sam neviem ci konam spravne. Potreboval by som si to neak odobrit ano tak to ano a NIE takto nie ale takto. Moja otazka je este neaka pomoc ? Dakujem uz len zato ze ste si tento mail precitali. s pozdravom

Odpověděl: Jakub Minařík
Pomoc má jistě smysl. Prakticky kdykoli. :-) To, jak popisujete bratrovy problémy je dosti charakteristické. Důležité je, že bratr problémy vnímá a snaží se je řešit, i když mu to nejde optimálně. Klíčové je, aby si ujasnil PROČ CHCE PŘESTAT. Optimálně aby si sednul a napsal si důvody proč ano. Důležité je, aby také věděl, že když vysadí, tak chuť na pervitin je největší a pak postupně vyhasíná, i když se někdy v návalech vrací. Pak je rozumné abstinovat ze dne na den. Tzn. Neplánovat doživotní abstinenci, ale jen na dnešní den: "Není nezbytné, abych dnes užil pervitin." Jinak jej klidně s sebou do BA vezměte. Doporučuji přiměřenou aktivitu, nepolehávat, vitaminy a bylinky (meduňka - mellisa oficinalis na zklidnění), .... A když bude třeba, napište. :-)