léčba - pervitin
Markéta
Dobrý den. Můj bratr bere 3 roky pervitin. Celou dobu vše popíral, ale teď přišel zpět k nám a chce se pokusit se závislosti zbavit. Tvrdí, že vyzkoušel vše, kromě heroinu a pervitin čichal celé 3 roky. Už 4 týdny nic nemá (tvrdí on). Bude žít s mamkou, ale vůbec nevíme, jak se chovat, jak mu pomoci. zatím má práci a od kamarádů teď bude dál. Je vůbec možné, abychom mu pomohli jenom my, nebo je vždy nezbytné navštěvovat poradny, příp. jít na léčení? Tvrdí, že nemůže věřit sám sobě, že to zvládne. Prosím poraďte, jak se v takovém případě chovat. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Je možné přestat brát i bez odborné péče. To je rozhodně pravda. Ohledně toho, v čem můžete bratrovi pomoci, se ho zeptejte a zkuste s ním o tom mluvit. To je nejlepší cesta, jak přijít na to, co je potřeba. Bratr chce přestat, bratr musí vědět. Snad jen pár dobrých rad: 1. Nenuťte bratra, aby s vámi o tom hovořil. Nechte to na něm, nabídněte, nevnucujte. 2. Příliš bratra nekontrolujte, bude z toho neklidný. 3. Můžete po něm chtít aby fungoval, jako kterýkoli jiný člen domácnosti. To je i nejcitlivější známka (spolu s docházkou do zaměstnání), jestli drogy zvládá, nebo ne. 4. Pokud to bratr nezvládne, měl by jít zkusit léčbu. Zkuste s ním dohodu v tomto ohledu udělat. A klidně ještě napište, pokud si budete potřebovat něco ujasnit. Napsat může i bratr. :-)