...
robil
Dobrý den, 17. 7. jsem zde komunikoval s p. doktorem Minaříkem problém mojí přítelkyně. Týká se pervitinu. (kód 327504) Pan doktor zde v této souvislosti zmiňoval možnost toxické psychózy, která by u ní mohla po takovém čase nastat. Zkoušel jsem vyhledat nějakou bližší informaci týkající se popisu tohoto stavu, ale přesto nevím jak ho případně rozpoznat. Čekat na nějaké možné komplikace je pro mne otřesná představa. Před pár minutami jsme s přítelkyní byli v sms kontaktu z něhož vím, že je opět ve stavu absolutního nezájmu, říká, že už nemá sílu ani chuť cokoli řešit, je apatická, má černé myšlenky. Zmiňujete možnost vstoupit do kontaktu s Vámi – to bych uvítal všemi deseti, obávám se však, že z její strany to bude naopak. Jsme zatím každý v jiném městě a tak vlastně ani nevím, je-li vůbec možné tyto věci řešit bez osobní účasti. Pravděpodobně asi nebude chtít řešit cokoli na dálku, osobně ji k Vám patrně nedotlačím, otázkou tedy zůstává, jak nachystat ten první krok. Jaká bývá praxe?

Odpověděl: Jakub Minařík
Měl jsem dojem, že přítelkyně by se na nás mohla obrátit skrze internetovou poradnu. Obávám se, že k ničemu jinému motivovaná nebude. Pokud i tohle odmítne, tak nezbývá než čekat, až se rozhodne do kontaktu s námi vstoupit. Ohledně toxické psychozy: Je to stav kdy dochází k vážným poruchám vnímání (halucinace) a myšlení (bludy). Postižený mívá obyčejně pocit, že je sledován či pronásledován. Halucinuje hlasy, které jej pomlouvají, má pocit, že se všichni kolem něj o něm baví. Jinou variantou je, že jej požírá nějaký hmyz, má larvy všude pod kůží, nemůže se jich zbavit, ... Člověk v toxické psychoze může být agresivní, může někoho napadnout, ... Je přitom mimo realitu. Toxickou psychozu byste snadno rozeznal, je to stav natolik podivný, že jej nelze přehlédnout. V případě, že se takový stav rozvine nezbývá než zavolat záchranku a nechat postiženého odvézt do psychiatrické léčebny, klidně i proti jeho vůli.