jaký typ zařízení hledat?
Marry
Dobrý den, prosíme o radu. Bratrovo děvče užívalo pervitin možná 2 měsíce, možná půl roku. Bratr to zjistil a rozešel se s ní. Ona prý přestala a vrátila se k němu. Zdá se, že pak opravdu nebrala, chodila do práce, začala s bratrem bydlem, ale.... Asi před týdnem se objevili nějaké úzkostné stavy, deprese, halucinace (hodně kreslila, asi dvakrát mluvila o sebevraždě, v bratrovi viděla někoho jiného, prostě byla někde úplně jinde jen ne v reálu). Bratr s ní byl na nějaké psychiatrické ambulanci v Teplicích, kde mu doporučili umístění do Nemocnice v Litoměřicích. Děvče tam je, dostala nějaké léky, doktorka řekla "klasická psychóza", ale co dál? V nemocnici není žádný denní program, děvče bloumá po chodbách a dostává léky. Hledáme nějakou možnost alternativní léčby. Na jaký typ zařízení bychom se měli obrátit? Kdo by nám mohl poradit? Je v Teplicích nějaká vhodná poradna?

Odpověděl: Jakub Minařík
V Teplicích se obávám žádná vhodná poradna nebude. V zařízeních s alternaticvním programem nebude moc výběr. Existuje třeba denní sanatorium pro psychotické pacienty (jsou tam přes den a na noc jdou domů), ale je v Praze. A tak je to, obávám se, s většinou zařízení. Přinejmenším v té první fázi, kdy se nasazují léky a čeká se, až odezní psychotická symptomatologie to bývá stejné. Program se redukuje na ranní komunitu, někdy nějakou skupinu a občas nějakou práci s keramikou, ... Jinak nic. Takže si nejsem jistý, jestli něco jiného existuje. Každopádně - jsem specializovaný na léčbu závislostí, tohle je z jiného soudku. I když se možná drogy na vzniku onemocnění mohli spolupodílet, nyní se již jedná o onemocnění klasicky psychiatrické. A krajinu psychiatrické péče mimo mojí lokalitu nemám tak dobře zmapovanou. P.s. Držím palce vám i té slečně.