táta alkoholik
kijka
Dobrý den, je mi smutno, když tohle musím psát, ale nevíme si už rady (celá naše rodina). Náš táta je alkoholik, ale nepřizná to. Každý den pije, už několik let a stupňuje se to, dřív měl "úlety" jednou za čas, ale už to bývá skoro každý den. Začal podnikat a problémy s tím spojené se na něj valí, i když si nevede zle, pije a pije. My si nevíme rady. Moje mamka už je zoufalá, skoro každý den ho musí vyzvedávat z hospody, aby došel domů. Stydím se za něho. Když je ale střízlivý, je hrozně fajn, mám ho ráda a on nás. Ale léčit se kvůli nám určitě nezačne. Nevíme, co vymyslet. Jak k němu máme přistupovat? Máme ho v tom nechat?

Odpověděl: Jakub Minařík
Jestli váš otec nezabrzdí, tak se upije k smrti. A tímhle tempem to může zvládnout celkem brzy. Současně těžko poradit. Možná by mohl pomoci praktický lékař, který má otce v péči. Možná, že by přišel na nějaký mechanismus jak vašeho otce dotlačit k úvahám o tom, jestli by s tí neměl něco dělat. Protože to když se podaří, tak to už bývá snadné. Resp. dá se s tím něco dělat. A kdyby to takhle nešlo, tak napište. Třeba přijdeme společně na něco nového. P.s. Pokud je otec každý den opilý, tak by neměl řídit. Alkohol se metabolizuje sice relativně rychle, ale vzhledem k řízení motorových vozidel zas nepříjemně pomalu. Pokud je slušně opilý, tak nadýchá ještě druhý den odpoledne. Třeba byste mohli začít tím, že si koupíte altest, necháte otce ráno dýchnout, pak mu seberete klíčky od auta s tím že je ještě opilý a pošlete jej do práce pěšky. To ale bude fungovat jen tehdy, pokud je otec řidič. Ještě drobnost. Pokud by se otec v nějakém hnutí mysli rozhodl, že přestane pít alkohol, tak ho zaveďte k lékaři. Na odvykací stav po alkoholu se umírá (samozřejmě ne vždy). V tomhle je alkohol mnohem horší než třeba heroin.