Partner bere drogy
Marie
Prtner užívá pervitin začal bít na mě velmi agresivní.Dnes jsem musela rychle utéct z domu protože by mě bil a sex by chtěl taky,ale já už němůžu.Neustále mě pronásleduje ze všeho mě viní bere mi peníze pro děti a já nemám kam jít.Chtěla bych poradit nějaké azylové domy pro matky s dětmi.Je moc agresivní a moc mě psychycky deptá.Neví na koho se obrátit,ale vím že musím od něj už jsem se přesvědčila,že neumí přestet a já už nemám sílu v tom žít dál.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Ráda bych Vám předala konkrétní kontakty, protože Vaše situace je opravdu velmi závažná a je potřeba s ní okamžitě něco dělat, s ohledem na Vás i vaše děti, ale bohužel nevím, odkud jste. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na tyto instituce: Azylový dům pro matky s dětmi, Praha 4 - Jižní město, tel 267 913 470. Azylový dům Společnou cestou, Praha 4, tel 272 950 984. Kolpingův dům, Praha 8 - Bohnice, tel 283 850 113. Azylový dům Středisko křesťanské pomoci, Praha 5, tel 257 211 945. Azylový dům Ostrov bezpečí (utajená adresa a tel číslo, nutno se domluvit na tel 266 712 405 - Charita Praha). Azylový dům Diakonie, Praha 9 - Horní Počernice, tel 281 866 940. Nevím bohužel, jak jsou na tom s kapacitou, ale obávám se, že by Vás asi nemohli přijmout okamžitě. Doporučila bych Vám ještě předtím kontaktovat linky, které jsou zaměřeny na pomoc ženám v tísni a obětem domácího násilí - je to nonstop krizová linka centra Acorus (tel. 283 892 772), nonstop linka centra ROSA (tel 602 246 102) nebo linka pomoci DONA (tel 251 511 313). Na těchto linkách by Vám poradili nejvhodnější postup, jak se ve vaší situaci zachovat, abyste se nevystavila dalšímu násilí ze strany partnera po svém odchodu z domova. Psychosociální centrum Acorus poskytuje krizové ubytování ženám - obětem domácího násilí, sídlo je ovšem utajené a lze se domluvit telefonicky. Podporuji Vás ve Vašem rozhodnutí a přeji hodně sil. Vím, že to nebudete mít jednoduché, ale věřím, že se situace zlepší. Kdybyste potřebovala mimopražské kontakty, tak buď se můžete zeptat na výše uvedených krizových linkách nebo znovu napište. Držím Vám palce.