jak to poznám
bubla
. láká mě vše okolo prášků co maj nějaký učinky, schnánim všechno co je dostupný nějakam způsobem. přes den nekonzumuju jen večer. jak poznam tu psychickou závislost nebo ujetost?jako že to neni už nosrmální

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím sice, co myslíte ujetostí - ale mám za to, že už jen to, že sháníte psychotropní léky a zjevně bez receptu lékaře už není úplně normální - a možná by bylo docela dobré se zamyslet nad tím, co Vás k tomu vede. Když tedy předpokládám, že "léky co maj nějaký účinky" jsou pro Vás právě psychofarmaka... Obecně Vám mohu dát nějaké informace o projevech závislosti, ale vzhledem k tomu, že o Vás nemám žádné informace (ani jaké léky, jak dlouho berete, ani kolik Vám je a jaký je Vás zdravotní stav), tak Vám nemůžu poskytnout konkrétní informace. Závislost (dependence) a syndrom závislosti je definován jako soubor behaviorálních, kognitivních a fyziologických fenoménů, který se vyvíjí po opakovaném užití látky a který typicky zahrnuje následující projevy: 1. silné přání užít drogu, nutkavá potřeba, 2. porušené ovládání při jejím užívání, ztráta volní kontroly, 3. přetrvávající užívání i přes škodlivé následky, neschopnost odpoutat se navzdory tělesným i duševním komplikacím, 4. priorizace drogy před všemi ostatními aktivitami a závazky, převažující orientace na životní styl s drogou, její shánění a zotavování se z jejího účinku, 5. zvýšená/snížená tolerance, 6. odvykací stav při nedostatku či vysazení drogy.