alkohol !!! please poradte
alenka
dnes jsem tady poprve a libi se mi vase odpovedi i cela tahle stranka, prosim vas o radu .Mam pritele ktery pije a pije vazne hodne,vypije treba pul litru vodky, jde spat jelikoz neni schopen ani mluvit, ale jakmile se rano vzbudi tvrdi ze potrebuje neco na spraveni a da si aspon par panacku.Nema agresivni nalady je mily ,ale trapi me jak se nici,prosila jsem ho aby nepil, ale on mi tvrdi ze alkoholik neni ze je vsechno v poradku a nic s tim delat nechce,vim ze se znici chtela bych mu pomoct ale nevim jak k doktorovi ho nedostanu ani nahodou chci se zeptat zda treba neexistuje neco co by se dalo dat do piti, treba aby mu bylo zle a uz nemel na alkohol chut? prosim poradte mi dekuju vam moc

Odpověděl: Jakub Minařík
Nevím, jak dlouho partner takhle pije, ale o závislosti na alkoholu bych uvažoval, dokonce bych ji považoval skoro za jistou. Větší problém je, že pokud bude pít tímhle tempem, pravděpodobně si poměrně svižně způsobí cirhozu a pak pravděpodobně zemře. Játra tolerují poškození až z 90% a pak náhle jejich funkce selže, resp. přestane být dostatečná. To znamená vážné problémy jek tělesné, tak duševní - člověk prostě úplně zblbne - nejen vlivem alkoholu, ale i nedostatečnou funkcí jater. Takže pití vašeho přítele považuji za vážný problém. Současně soudím, že ta cesta, aby se mu udělalo zle, není moc dobrá. Léky, které tohle umí (třeba Antabus), blokují metabolismus alkoholu a způsobuje velmi vážnou intoxikaci. Nedoporučuju, může to být smrtelné. Spíše bych doporučil s přítelem mluvit a pokusit se ho k nějaké léčbě, resp. kontaktu s lékařem přesvědčit. Kliedně ještě napište. :-)