vzkaz pani Orlíkové
Hruška
hned odpepisuji, už o tom ví, přes víkend jsme to řešili, nejhorší pro mně bylo, že vyjde najevo moje recidiva,ale nezlobil se. dneska jsem šla i do práce je to lepší, dávku snžuju, mám od soboty subáč.Potrat mi udělají i v pátym. Taky na tom nebyl dobře a řešil ten vztah. Kdyby věděl jak na tom jsem,pomohl by mě. ted jsme si to řekli. i takováhla věc může být součástí léčby, ale v česku se to moc nenosí. Já jsem trochu asi zmatkovala.

Odpověděl: Bára Orlíková
Váš příběh mi připadá poněkud těžko uvěřitelný. Na jednu stranu jsem ráda, že je situace lepší, než když jste psala minule. Především jsem ráda, že jste z heroinu přešla na Subutex. Pakliže píšete, že Vám provedou interrupci i v pátém měsíci, je to na uvážení lékaře (u něhož jste předpokládám byla) a Vašem. Otázkou je, jak Váš organismus a psychika takovýto zásah zvládne. Trochu mě překvapuje, že i když jste tuto záležitost řešila s otcem dítěte, že píšete "že na tom taky nebyl dobře a řešil ten vztah" - myslím, že za této situace bych ho neobhajovala, více než řešení vašeho vztahu by bylo na místě postavit se čelem k záležitosti vašeho těhotenství a k odpovědnosti za tuto situaci. V tuto chvíli skutečně není primární vaše recidiva, ale jeho závažné etické pochybení, které vedlo k tomu, že jste ve stavu v jakém jste nebo jste byla, včetně těhotenství. Vypadá to, že nakonec se zodpovědnosti za toto všechno opět elegantně vyhnul. Toto není součastí léčby ani v Čechách ani jinde v zahraničí. Sexuální kontakt klienta s terapeutem se prostě nenosí nikde a porušení tohoto pravidla je nejzávažnějším etickým pochybením a klientovi vždy v konečném důsledku ubližuje. Pokud je terapeut skutečný profesionál, tak o tomto vůbec nediskutuje... Věřím, že se Vám podaří se v tom zorientovat a vyřešit uspokojivě svou situaci. Hodně štěstí.