Pervitin
Erika
Dobry den. Asi pred rokom som mala problem so svojim synom kvoli drogam. Zacal chodit poza skolu, jeho studijne vysledky sa totalne zhorsili a stretaval sa s ludmi, o ktorych som zistila ze beru pervitin a extazu. Syn bol vkuse nervozny a nevedel sa s nikym normalne rozpravat. Co je horsie, uplne schudol a zmenil sa aj vyzor jeho tvare. Pod licnymi kostami sa mu vytvorili prehlbeniny, kruhy pod ocami a po celej tvari mal vyrazky. Napokon sa k drogam priznal a ubezpecil ma ze s tym prestane. Zacal chodit opat normalne do skoly a aj pribral na vahe. Uz je tomu rok a celkom sa mu dari, aspon si to myslim. Jeho tvar sa vsak nemeni. Aj ked sa teraz castejsie smeje a sprava sa milo, na jeho tvari je stale vidiet stopy po drogach. Mam namysli tie prehlbeniny pod licnymi kostami a sem tam viditelne kruhy pod ocami. Ludia co nas poznaju sa ma pitaju ci nahodou nic neberie. Ale ja si to nemyslim, kazdy den sa schuti naje, a pribral naspat vahu ktoru predtym stratil (teraz ma 80kg). Vela casu travi doma so mnou. Malokedy aj chodi za priatelmi. Naozaj neviem co si mam o tom mysliet. Predtym mala jeho tvar taky zdravy vzhlad. Myslite ze sa to niekedy zmeni, alebo bude musiet navstivit nejakeho plastickeho chirurga? Za odpoved dakujem

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že vzhled Vašeho syna může být způsoben třeba i nějakými zdravotními problémy, ať už v důsledku braní drog nebo na tom nezávislých. Co se týče kruhů pod očima, napadá mě třeba porucha funkce ledvin, což bývá právě u toxikomanů poměrně časté. pokud jste tedy přesvědčena, že syn nebere znovu drogy, zkusila bych zajít k praktickému lékaři - najít takového, kterému by se ideálně dalo říct o jeho minulosti - a poradit se s ním. Úplně normální to asi není, že se mu nezměnily zpět rysy tváře, pokud jinak přibral a je v pořádku, ale přes internet je těžké to posoudit.