alkohol
pali
Dobrý den mám problémy s alkoholem chodím třikrát týdně do hospody(3-4 piva). Jednou týdně v hospodě vypiju 6-7 piv. Doma nepiju vlastně nikde jinde. Problémy v zaměstníní nemám. Má žena si stěžuje. Potřeboval bych poradit jak omezit pití. Problém je, že všichni moji přátelé pijou a tak se s nimi scházím v hospodě.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, podobný problém jako Vy má pravděpodobně mnoho českých mužů. Tzv. pivní kultura je u nás velmi rozšířená a tolerovaná. Problém ale nastává právě když dojde ke střetu zájmů, jako u Vás a Vaší ženy. Záleží na tom, co je pro Vás oba symbolem "problémového" pití. Jestliže Vy svých 6-7 piv vidíte už jako problém a Vaše žena také, zkuste se domluvit na nějaké nermě, která Vám ještě vadit nebude. Například když půjdete do hospody jen 2krát týdně a přijdete domů včas a ve střízlivém stavu, nebo tak něco. Také je možné zkusit třeba jeden večer místo hospody pozvat domů nějaké společné přátelé, aby si i Vaše žena užila společnost. To opravdu záleží na Vás, jak se dohodnete. Zkuste se manželky zeptat, jak by si představovala Vaše společné fungování...