hepatitidaB
milmar
Hezký den,chtěla bych vědět,co je hepatitida B po spontánní serokonverzi...od lékaře jsem se nic nedozvěděla,jaterní testy mám v pořádku,užívám hormonální antikoncepci.Nekouřím,drogy neužívám-pouze alkohol,tak 1krát za 2-3týdny s přáteli.Mohu mít po takto prodělaném onemocnění trvalé poškození jater?Žádné léky kromě Lipovitanu a železa jsem nebrala.Měla bych se vyvarovat alkoholu?

Odpověděl: Jakub Minařík
Omlouvám se, moje odpověď asi nebude vyčerpávající, přece jen jako psychiatr nevím o žloutenkách zdaleka vše: Bude to znamenat, že onemocnění nepřešlo do chronicity a jste v pořádku. Resp. záleží na tom, jak těžká VHB byla. Pokud měla jen lehký průběh a nedošlo k poškození jater, tak se tak +- za rok játra zregenerují a jste prakticky úplně v pořádku. Pokud byla akutní fáze těžká, tak játra mohou být poškozena značně a naprava z tohoto stavu už nemusí být úplná. Prostě to nejde. Je to jako se zlomenou nohou - ta sroste a jste v podstatě bez obtíží. Když ale o nohu přijdete, tak se s tím nedá nic udělat. Co se týče té chronicity - to znamená, že by nedošlo ke spontánní eliminaci a VHB stále probíhala a postupně devastovala játra. To se ale, jak se zdá nestalo. S alkolem byste měla opatrně a až po roce od normalizace jaterních testů. S antikoncepcí to platí podobně, poradil by vám ale nejspíše váš gynekolog, nebo lékař, který vás léčil. V tomto ohledu trochu tápu, jsem přece jen psychiatr a antikoncepci moc nepíšu. Takže pravidla pro její výběr u pacientek po VH neznám. Stačí?