lysohlávky
mirka
Dobrý den, chci se zeptat, jaké jsou zdravotní rizika při dlouhodobém pravidelném užívání lysohlávek. Muj bývalý přítel je jí už několik let( 3-4), byly doby, kdy to bylo i kazdý týden (1 rok). měří 170 cm, váží 48-50kg. Velmi casto chodil na záchod-na malou i velkou stranu(3xdenně). choval se nevyzpytatelne, na bežnou vec ci výtku reagoval nezvyklým a me nepochopitelným způsobem, který nechápalo ani okolí. mýval stavy, kdy jen hodiny sedel, koukal do jednoho místa, nekomunikoval, ikdyz jsem na nej mluvila (bez pozití hub). kdyz byl zase normální ríkal, ze v techto chvílích nemuze ovládat sám sebe, ze nemůže nic ríct, udelat, ikdyž by chtel-neco mu prý brání. dekuji za odpoved

Odpověděl: Jakub Minařík
To nezvyklé chování bude nejspíše důsledkem užívání lysohlávak. Patří mezi halucinogeny a mohou takové stavy provokovat. Nevím jak na tom váš přítel je a z toho co píšete mohu odhadnout jen tolik, že je něco v nepořádku. Ale jak moc vážné to je, to nevím. Může se u něj docela klidně rozvíjet nějaká psychotická porucha. Ty výpadky by to naznačovaly, pokud v tu chvíli nebyl pod vlivem. Dobré doporučení by bylo, kdyby přítel s houbičkama na nějaký čas přestal a kdyby to nepřešlo, tak navštívil psychiatra. Jeví se mi to jako nejrozumější řešení. :-)