Marcela
Jaký je rozdíl mezi absťákem po heroinu a Subutexu? Je pravda že přestat najednou se Subutexem je těžší? Jak dlouho trvá nejhorší stádium abst. příznaků? Co je vhodné nasadit po vyabstinování na zklidnění?

Odpověděl: Jakub Minařík
Heroinovej absťák nastoupí rychleji, rychleji dosáhne vrcholu a rychleji odezní. Časování je takové - začne během 1. dne, vrchol je kolem 3., odezní z větší části kolem 7. dne. Ale je těžší, člověku je víc blbě. Subutexovaj začíná tak 3. den, vrcholí tak za týden, odeznívá po 14 dnech. Přípomíná takovou otravnou chřipku, člověku není zas tak moc zle, ale zato dlouho. Na zklidnění docela zabírá přiměřená tělesná aktivita a bylinky. Tzn. Pravidelně vstávat, pravidelně chodit spát, přes den nespat, něco dělat. Doporučuju čaj z měduňky, chce ho to pít hodně a nějaké vitaminy, ne šumivé.