co sa mi stalo
Mia
zdravim mam taky problem...raz som bola na party a dala som si ecko predtym mi to nerobilo ziadne negativne veci ale ten den sa mi stalo to ze som sa pozrela do stroboskopu a zrazu mi stiahlo hrdlo rozklepalo ma hodilo o zem a potom uz len tma a potom zachranari...Myslela som si ze to bol len nejaky stih alebo nieco ale potom sme bolin na party a sice som uz neodpadla ale stale ked som zbadala strobak sa mi to zacalo robit znovu a znovu (stiahnute hrdlo klepanie a STRACH..) ked sme sa vracali stalo sa mi to aj zo slnka co blikalo cez okno vo vlaku :(( potom sme boli na kolotococh a tam tiez mali strobak..chvilku nic nic (to som bola cista) ale ked sme sa dostali blissie zase som mala take nechutne pocity ze sa to vrati..nejde ani tak o fizicke pocity ako o tebn STRACH...kamarat veterinar co do toho trosku vidi povedal ze droga mohla mat ketamin (spaluje nerv.zakoncemnia) a ze mi to uz mohlo ostat ze stale budem padat zo strobaku..a zase zaxranka co bola na party povedala ze to sa stava ale ze mi to nejak ublizit nemize ze to je fobia na strobak..rada by som vedela CO v skutocnosti sa mi stalo a AKO sa to da odstranit..uz sa nechcem bat stroboskopu a hlavne odpadavat z myslienkou ze umieram lebo citim ze mam stiahnute tepny na krku :(( a to aj ked som "cista"...poradte prosim...dakujem..Mia

Odpověděl: Jakub Minařík
Ví bůh, co se na party vlastně stalo. Rozhodně vysvětlení vzniku by mohlo být kromě - ketaminu - ale to byste si určitě všimla změny citlivosti kůže - protože to je něco co se nedá přehlédnout - máte pocit, jako když jsou plechové; to proto, že ketamin je hlavně anestetikum; to vám kolega veterinář vysvětlí. - jiná droga ze skupiny amfetaminů - PMA, metamfetamin, ev. - něco úplně jiného LSD, DOB nebo jiný silný halucinogen; - ale abych nezapoměl na tu EXT - ony amfetaminy mají anxiogenní efekt, mohou vyvolat strachovou reakci, včetně paniky, se kterou jste se setkala vy. Výsledem může být přetrvávající panická porucha. Nu co s tím: - zkuste vzít logická vysvětlení a když se vám podaří se s tím na jejich základě vyrovnat a zmizí to, tak prima. Kdyby ne tak: - si najděte psychiatra a všechno mu vyličte. Existují léky, které by vám měli pomoci a společně s nějakou psychoterapií vás obtíží zbavit. No a kdyby byly nějaké dotazy, tak se ptejte