závislost na nitrazepamu??
Irena
Dobrý den,3 roky jsem užívala na noc 1/4nitrazepamu forte.Chtěla jsem s tím zkončit,avšak po týdnu jsem zkolabovala(měla jsem silné bolesti kloubů,svalů,byla jsem apatická,plačtivá,měla jsem stavy jako bych prožívala mrtvici a infarkt dohromady,třesavku a velký strach.Také jsem si připadala jako že to nejsem já,navíc tlaky v hlavě a mrazení už i v obličeji..)Moje psychiatrička usoudila,že mám periodickou depresi a nasadila mi:Rivotril,Prothiaden a Tiapru.Příliš otevřená však není a nic mi nevysvětlí.Chtěla bych vědět,zda jsem opravdu prožila absťák nebo depresi z naakumulovaných problémů_stejné stavy jsem měla před 8mi lety.Navíc jsem před 2ma měsíci přestala kouřit-po 22 letech.mám radost z toho,že nekouřím,ale nechci zas být závislá na lékách...,jak dlouho to vše potrvá a je léčba správná?? Prosím poraďťe. Podotýkám,že nyní se cítím dobře,když beru ty troje léky.nitrazepam forte jsme zcela vysadili.

Odpověděl: Jakub Minařík
Příčinu vašich obtíže z takhle krátkého sdělení asi těžko rozpoznám, stejně se to týče adekvátnosti léčby. A ani odhad nemám jak to dlouho bude trvat. A taky mám pocit že jsem vám moc nepomohl a tak mě napadá: 1. Že léky jsou v psychiatrii často od toho aba mírnili utrpení, které plyne z duševní poruchy a daly pacientovi možnost, aby se vůbec mohl nějak dát dohromady. Bez nich by to často vůbec nešlo. 2. přestala jste kouřit! Skvělé. Já se o to pokoušel dost dlouho a nakonec jsem to vzdal. Prostě dokud mi to chutná asi nepřestanu. 3. Můžete změnit psychiatra. Možná, že by vymyslel něco jiného. I když to někdy bývá složité. U spousty svých pacientů také mívám pocit, že jsem s rozumem v koncích a neumím jim pomoci. To ale neznamená, že to nikdo jiný nezvládne. 4. Buďte trpělivá. V psychiatrii se čas měří spíše na týdny a měsíce, spíše než na minuty a hodiny. Není to radostné, ale změny se daří až v tomhle horizontu. No, klidně ještě napište. Pokud budete chtít. :-)