Pro Pavla Kubů - Otázka ohledně konopných pokrmů
Marty
Ahoj, doktore;-) Děkuju za radu:) Mám otázku která neni tak horká jako minule, ale přesto bych byl rád za odpověď.A sice:Může mé zdraví ovlivnit konzumace konopí v podobě pokrmů? Jak často, v jaké míře a podobě to mám jíst aby to neovlivnilo nějak špatně mé zdraví?Jednou sem měl brambory s masem a s ganjou(tráva:)) a byl sem tak 6 hodin úplně "mimo" (mimo v dobrém slova smyslu, mé tělo bylo celé napnuté a pak zase uvolněné.. a bylo to fakt zvláštní a ke konci i trochu nepříjemné)Myslim si, že je to lepší než to kouřit, samozřejmě že se na to nevrhnu hned, protože sám víš (promiňte jestli Vám vadí že Vám tykám ale já tykám skoro každýmu, a pro mě jste bližší osoba, protože ste mi poradil:))Že sem s tim měl problémy a OPRAVDU nechci aby se to vrátilo, byly to fakt ošklivé chvíle.Díky za odpověď na moji "krátkou" otázku :)), ale tobě to určitě nevadí, aspoň máš co dělat;) Přeju hezký den a sportu zdar:)

Odpověděl: Pavel Kubů
Bylo prokázáno, že konopí redukuje nevolnost při rakovinové chemoterapii a je efektivní v léčbě glaukomu, křečových záchvatů a astmatu, tam kde ostatní léky selhaly. Netrpíš-li žádným z těchto problémů, tak konzumace konopí nebude zlepšovat stav Tvého zdraví. Intoxikace cannabinoidy přidamými do jídla typicky trvá s ohledem na dávku a rychlost vstřebávání THC ve střevech 3-12 hodin a prožívaný stav se svou intenzitou spíš podobá účinku halucinogenů než známé "vyhulenosti" po konopných cigaretách, riziko nežádoucího průběhu je tedy významně vyšší. S ohledem na Tvoje psychické problémy bude asi jistější, když se na pokud možno co nejdelší dobu vyhneš konzumaci konopí jak v jídle tak kouřením.