speed
Werty
Chci se Vas zeptat, co vsechno vite o Holandském speedu? Ma mensi ucinost nez pervitin, ale chtela bych vedet vic..v CR je jen malo dostupny. dik

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím přesně, co myslíte holandským speedem, předpokládám, že se jedná o amfetamin. Amfetamin, stejně jako pervitin, patří mezi tzv. budivé aminy. "Ty byly objeveny a připraveny k použití poměrně pozdě. První zástupce - amfetamin byl syntetizován až v roce 1887. Jeho působení bylo prozkoumáno až počátkem 20. století a ještě v roce 1939 byl považován návyk za vyloučený. Za necelý rok již bylo popsáno zneužívání amfetaminu v USA. Skupina budivých aminů má stovky zástupců, mimo pervitinu a MDMA neboli Ecstasy, a také bohatou historii jako léky proti únavě, narkolepsii, nadměrné chuti k jídlu nebo jako látky zneužívané armádou pro vyšší výkon bojových jednotek." Tak uvádí kolega Minařík v textu o stimulačních drogách. V podstatě má amfetamin podobný účinek a podobná rizika jako metamfetamin (pervitin). Nevím, co přesně za informace o amfetaminu byste chtěla a z jakého důvodu, takže Vám mohu dát pouze tuto základní informaci. Když byste chtěla vědět něco konkrétnějšího, tak znovu napište.