---
Mio
Dobry den. Chcel som sa opitat ci so sebou drogy prinasaju aj fyzicke poruchy okrem tych psychickych? Mohli by ste mi prosim odpisat na mailovu adresu? DAKUJEM

Odpověděl: Bára Orlíková
Na Vaši e-mailovou adresu Vám bohužel psát nemůžeme. Vaše otázka je položená velmi široce - samozřejmě, že drogy mohou způsobit fyzické potíže. O somatických důsledcích užívání jednotlivých drog se dočtete v textech o jednotlivých skupinách drog na těchto stránkách. Krom toho, že užívání některých drog (opiáty) může způsobit fyzickou závislost a při vysazení odvykací stav s tělesnými potížemi, tak může droga jako taková poškodit organismus (těkavé látky nevratně poškozují dýchací cesty, vnitřní orgány, stimulanty mohou způsobit kardiovaskulární potíže) a také může mít užívání drog sekundární somatické následky související s druhem aplikace drogy (záněty a infekce způsobené injekčním užíváním drgoy) nebo s rizikovým chováním po užití drogy (úrazy) včetně rizikového sexuálního chování (nákaza pohlavními chorobami nebo sexuálně přenosnými infekčními chorobami typu hepatitis C nebo HIV/AIDS). Až si přečtete ty texty a budete se chtít na něco dozeptat, napište.