piko
mamka
Vážený pane doktore, ještě se zeptám, zda máte nějaké informace o komunitě, která má kořeny v polsku a má adresu www.monar.cz?....Také jsme s dcerkou uvažovaly o komunitě Karlov, jen i v nabídce je, že preferují Pražské klienty.Velice Vám děkuji za Váš kladný přístup, jako matka toxikomanky, jsem zůstala jen s možností na internetu najít nějaké info.V léčebně nespolupracují s žádnou komunitou a mají celkem postarší informace. Snažím se sbírat informace jak o drogách, tak o další léčbě.Víte dám na rady odborníků, protože jsem vlastně zůstala v takovém vzduchoprázdnu, kdy nevím kudy kam.Jen jsem věděla ,že musím zůstat silná a trvat tvrdě na léčbě.Dcerka po dvou měsících v léčebně má pomalu a jistě velikou chuť pokračovat v léčbě.Včera jsem byla v léčebně na skupině, požádala jsem o účast, abych slyšela více názorů. Musím říci, že Vaše a Vám podobných lidí práce je tak záslužná. Já jsem ještě dnes celá rozhozená z těch dětí, kteří žijí v takových iluzích a lžích sami k sobě.Celé srdce mi říkalo, bože jak jim pomoci...Snažila jsem jim říci, co to dělá s námi rodiči, jak trpíme a jak jsme katastrofálně neinformovaní.Myslím si, že v prvé řadě po přijetí do léčebny, by po detoxu měla proběhnout schůzka informační a rodiče by se měli dozvědět co nejvíce o droze, jak s tím vším nakládat.Mají mylné představy, že detox je léčba a že po době,kdy jejich dítě fetovalo, je za 14 dní vyléčeno, jako z chřipky a to si všichni pišme, že nás tyto děti umí velice dobře přesvědčit a také nám nalhat spousty věcí, které vlastně chceme slyšet, že už je konec, že to byl úlet atd...atd...omlouvám se, že jsem se tolik rozepsala, ale sama mám veliké problémy se zády, jsem invalida a komunikace s odborníkyv na internetu je má jediná šance, jak si spousty věcí ujasnit. DÍKY mam.

Odpověděl: Jakub Minařík
Dceři je 17 let, pokud se pamatuju a nebere zase tak dlouho. Léčba v komunitě by u ní měla být spíše kratší, tzn. spíše méně než rok. Moc dlouhá léčba může být také invalidizující a může napáchat více škody než užitku. Zkuste hledat spíše kratší variantu, než Monar - který, jak jsem se díval, je na 20 měsíců. To je komunita spíše pro lidi co berou 10 let. ze stejného důvodu bych nedoporučil naši druhou komunitu - TK Němčice, je dlouhá, vhodná spíše pro starší klientelu. A taky jí léčí. Průměrný věk klientů je přes 30 let. Osobně bych doporučil kratší léčbu, tedy třeba: TK Karlov, preference Pražských klientů neznamená, že jiné neberou. Zvláště v případě žen tohle úplně neplatí - protože jich bývá relativně méně. Jako vhodnou variantu bych také považoval TK White Light - http://www.whitelight1.cz/ - podívejte se.