jak postupovat
REBEKA
v domě kde bydlím, bydlí dva 30 ti letí bratři, kteří se pravděpodobně živí prodejem drog, jak mám postupovat, aby mohli být za tuto činnost odsouzeni. Policie do bytu nevstoupí ani náhodou, tito dva blbečci neplatí nájem, na elektriku jsou připojeni na černo, do jejich bytu proudí davy mlaďochů, pořádají se tam party , znečištují dům i okolí a protože není nikoho, kdo by se jim postavil dovolují si čím dál víc. Tito pomoc nepotřebují, ti potřebují potrestat !

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím, z čeho na prodej drog usuzujete, ale pokud máte důvodné podezření, že se jedná o prodej drog, tak můžete písemně nebo osobně na místním oddělení Policie ČR podat trestní oznámení a policie tuto záležitost musí prošetřit. Ovšem pokud se pouze o prodeji drog domníváte, tak je nutné si dát pozor, aby se nejednalo o křivé obvinění - pokud budou mít policisté za to, že vaše oznámení není založeno na reálném podkladě a prodej drog se neprokáže, mohla byste s tím mít potíže. Můžete samozřejmě upozornit policii, pokud budou akce pořádané vašimi sousedy rušit noční klid. Nevím, odkud máte informaci, že sousedé neplatí nájem a na elektřinu jsou napojeni načerno. Pokud jste majitelkou domu, tak můžete samozřejmě v tomto případě uplatnit nějaké sankce a případně za neplacení nájmu dát oběma bratrům výpověď z bytu. To, že se v jejich bytě pořádají oslavy a že je chodí navštěvovat mnoho mladých lidí, s tím neuděláte nic a asi to není ani potřeba, pokud nedochází k tomu, že by výrazně rušili okolí nebo někoho ohrožovali. To, zda člověk závislý na drogách potřebuje pomoc, je na posouzení odborníků. Každopádně by každý měl být potrestán za trestné činy, které páchá, ať už drogy užívá nebo ne.