klepavka-pro Jakuba M.
ipiskori
Zdravím, tentokrát mám dotaz ohledně zdraví mého, i když asi spíše z obecnější psychiatrie či lékařství. Dost se mi klepou ruce, a ráda bych to nějak zarazila. Všimla jsem si toho poprvé asi tak před 2,5 lety, půl roku po potratu, který mi také psychicky nepřidal...Ale můj tehdejší přítel mi na to řekl, že prý "Pracky se ti klepaly vždycky" (zná mne od mých 18). Co se týče látek-piju společensky -průměrně 2 drinky denně, ale dost pravidelně, i když ne denně-cca 4 roky- i sama-doma víno, předtím minimálně /// trávu užívám občas sama-max. 1x týdně (ale mohla bych daleko víc, je moje vlastní), jinak ve společnosti "co ke mně doputuje " -ale měla jsem dvouleté období, kdy trávu od probuzení do půlnoci-skončilo před 4 lety(nahradila alkoholem??) ///v období před 5-6 lety jsem si občas dala 14 dní s pervitinem-vždycky jsem si pořídila 1g , brala toho málo ráno- tak na zničení hladu, vybuzení aktivity a přemýšlení o životě, tak někde uprostřed pár dní spala....taky mi to pomáhalo vyrušit tu bulimii...dohromady asi 7x, hodně od večera do rána kombinováno s trávou- a to se mi tedy ruce klepaly taky, například jsem jednou vyrazila nafotit mechanickým foťákem svatbu-katastrofa. //Extázi tak 3xročně //kávu 2xdenně, krabičku cigaret denně trip v životě ne- toho se bojím-nebo spíš sebe. Ale už se pomalu blíží okamžik, kdy na to budu mít----:-) Rozhodně mi ale nikdy nedělalo a nedělá problémy nekonzumovat vědomí měnící látky(nějaké neodolatelné chutě, se kterými bych musela bojovat- nikdy. Buď si s chutí dám, anebo ne) Docela mne baví rozhodovat se mezi vlivy a střízlivostí Jsem dost neurózní, mám trochu sklony k panice, 10 let bulimie za sebou (taky konec před 4 lety)..., ale přece jen mi ten třes v mých čerstvých 30 připadá trochu moc. V podstatě píšu,protože jste jediný psychiatr, se kterým jsem v posledních 5 letech přišla do styku a navíc to s látkama taky může souviset, no a mne právě zajímá, jak moc je pravděpodobná tahle souvislost, nebo jestli to třeba může být příznak nějaké degenerativní choroby?? Nebo látkama vyprovokované? Pokud ne, tak tedy zkusím nejdřív všechno silně omezit, vyhledat odbornou pomoc na psychiku(doléčit bulimii, vzhledem k té samoléčbě přes hory a doly), provádět dechová cvičení v přírodě, no a nezapomenu na meduňku....:-) Můžou v tom pomoct antidepresiva? Ale já nemám depresivní nálady, a když, tak mi to připadá normální a inspirativní. Třeba se s tím vůbec nedá nic dělat? Prostě nevím. Kolikrát, když si připadám vyspalá, zbavená všemožných zplodin, třeba i vysportovaná, spokojená....tak se mi ruce klepou stejně- jakoby až od ramenou nebo od hlavy?. Posledně například úplně šíleně poté, co jsem se učila na snowbordu...ale ne jen bezprostředně po...ještě v Praze Žádných psychických chorob v rodině (nikdo není dokonalý...) si nejsem vědoma, i když otci se ruce taky klepou-trochu chlastá po práci-hlavně ale pivo, a kouří-cigarety Jestli je to dotaz mimo, tak se prosím nezlobte. I.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, na psychiatra to rozhodně je. Vo tom žádná. :-) Ale bez žertu - myslím, že byste v péči psychiatra a psychterapeuta být měla. Napadlo mě to už několikrát, ale říkal jsem si, že s návrhem ještě posečkám. Kdybyste chtěla, mohu vám doporučit kolegu, se kterým hodně spolupracujeme. A myslím si o něm, že je dobrý. No, na ty klepavý ruce při tomhle životním stylu byste mohla zkusit Thiamin (vitamin B1) a Magne B6. Kupte to takhle jednotlivě, ne nějaký všechnyvitaminyaminerály dohromadyzafantastickyvýhodnoucenu. Má to svůj smysl. Je to takový celkem jednoduchý recept, ale hodně často pomůže aby se mozek otřepal. Taky spánek, přiměřený pohyb, ... má svůj smysl. Je vám přece jen 30 a tělo potřebuje pro regeneraci sil poněkud více energie, než před 5 lety :-). No kdyby bylo třeba, telefon znáte, nebo se ozvěte přez poradnu. :-) P.s. A jak je na tom můj úžasný pacient, ještě z léčebny neprchl?