Nevím si rady.
Marty
Dobrý den, je mi 16 let, mám problém a nevím si rady.Asi v 15-ti letech jsem poprvé kouřil marihuanu, nějak mi přirostla k srdci a tak sem jí postupně kouřil víc a víc, až sem se dostal k tomu, že jsem ji kouřil každý den, většinou před spaním.Bylo to fajn, ale asi před týdnem mi z ničeho nic začali hrozný deprese, možná že to neni správný výraz, ale nevim jak to mám nazvat.Prostě sem ztratil zájmy, motivaci, nic mě nebaví, ani fotbal, který sem tak miloval a hodně trpim, málo jim, dříve jsem měl například hroznou radost když venku svítilo slunce, teď nic.Jsem jako tělo bez duše.Rodičům sem se zatím nesvěřil.Chtěl sem ukončit život, ale když sem pomyslel co bych tím způsobil mé rodině, tak sem to neudělal, sem už fakt bezmocnej a proto Vám píšu.A myslim si, že asi tedy patřim do těch 10% populace u kterých dlouhodobé užívání marihuany způsobuje psychotické bludy.Přestal jsem jí ze dne na den kouřit, ale pořád jsem bezmocný.Udělal jsem chybu a chtěl bych to vše vrátit zpátky, ale už to asi nepůjde, prosím Vás o pomoc.Díky.

Odpověděl: Pavel Kubů
Konzumace jakýchkoliv psychoaktivních látek během dospívání zvyšuje pravděpodobnost vzniku a rozvoje většiny zdravotních problemů s jejich konzumací spojených. Váš problém s poruchami nálady a ztrátou motivace může být vyvolán dlouhodobou konzumací konopí, může se ale také jednat o průvodní jev Vašeho dospívání, eventuelně konopí mohlo zhoršit psychické problémy související mimo jiné i s hormonalními změnami Vašeho organismu. Správně jste se rozhodl konzumaci konopí okamžitě ukončit. S ohledem na vysokou frekvenci konzumace, kterou uvádite, počítejte s tím, že další cca 1,5 až 2 měsíce budou z tukové tkáně Vašeho těla do krevního oběhu vyplavovány "zásoby" THC v ní uložené. Vyplavování zásob sice nedosahuje za normálních okolností účinných hladin, při souběžně probíhajícím psychickém onemocnění však mohou trvaní problému prodlužovat. Každopádně byste si měl s ohledem na místo svého bydliště najít vhodného terapeuta, který se specializuje na psychické problémy spojené s užíváním drog (mapu pomoci najdete na http://www.drogy-info.cz/article/map/?region_id=2 hledejte druh zařízení AT ambulance, denní stacionář, kontaktní centrum či ambulantní program). (Jste-li z Prahy, kontaktujte CADAS 224949035, MUDr. Jakub Minařík, což je náš kolega, který také odpovídá do této poradny). Nepropadejte beznaději, která se čas od času různě intenzivně zmocňuje každého dospělého člověka. Psychické problémy související s konzumací konopí se většinou dají vyléčit bez jakýchkoliv dlouhodobých následků.