opet piko
amfo
Minuly tyden v patek jsem mnel poprve na akci piko, vlastne jsem to ani nechtel ale tam v tom frceli vsichni, takze pokud bych si nedal byl bych tezce out, ted na to porad musi myslet a mam chut dat si to znovu, nechci si na tom ujet ale za chvili je dalsi akce a vsichni pocitaji s tim ze pojedu, a kdyz uz budu tam tak si to proste dam, rozum mi rika ze bych nemnel ale je ve mne tak chut. Da se z toho vubec dostat?

Odpověděl: Bára Orlíková
To, že jste si dal jednou, ještě neznamená, že si musíte dát zas. Chápu, že je obtížné vydržet tlak kamarádů a na té akci, kde jste byl, si pervitin poprvé nedat. Chápu, že je těžké vyrazit na další akci s tím, že tam všichni budou brát a vy si nedáte. Zvlášť když Vás od té první zkušenosti provází ta chuť. V tuhle chvíli jste ovšem, nutno přiznat, spíš ve vleku kamarádů než pervitinu. Po jedné zkušenosti, byť pro Vás byla jistě fascinující, závislost nepřichází - to, že jste si jednou dal a máte na to chuť, ještě neznamená, že jste závislý. Závislost je o tom, že neděláte nic jiného než berete pervitin nebo spíte po několikadenní jízdě nebo sháníte na pervitin peníze. A tak daleko bych Vám nepřála, abyste se dostal. V podstatě je to tak, že když si už nedáte, vzpomínky a chuť zanedlouho vyblednou. Když si dáte, riskujete, že se rozjedete a s tou závislostí to zanedlouho může být jinak. Je to v tuhle chvíli o tom sdělit kamarádům, že Vám jedna zkušenost stačila, že to bylo ok, ale že už nemáte zájem a odolat i když Vám kamarádi budou říkat, že je to v pohodě a ať si s nimi dáte. Ze zkušenosti Vám můžu říct, že to totiž v pohodě není, i když to třeba ze začátku nevypadá. Třeba by se vyplatilo na tu následující akci nejet bez ohledu na to, že s tím Vaši známí počítají a nechat si čas na rozmyšlenou. Rozhodnutí, jak s tím naložíte, je jen na Vás. Takže se nenechte nikým tlačit. Ani mnou ani kamarády. Zatím držím palce.