PIKO
smazicka
Ahojte... Som zo slovenska...a mam zavislu kamosku na pervitine...da sa ju dako liecit aby otom nevedeli rodicia? prosim poradte mi cim sa to da nahradit aby nebrala dalej??? prosim vas o odpoved...

Odpověděl: Bára Orlíková
Moc informací, abychom Vám mohli adekvátně poradit, nám bohužel neposkytujete. Jde především o to, zda se kamarádka léčit chce, což z Vašeho dotazu nevyplývá - pokud totiž nechce, nelze s tím moc dělat. Pokud přestat s drogami chce a má zájem o léčbu, tak je to samozřejmě jiné. Jestliže je plnoletá, tak může nastoupit do léčby a léčbu jistě absolvovat bez vědomí rodičů - nevím, zda u nich žije nebo ne a jaké mají vztahy, ale v tomto případě by to nemusel být velký problém. Otázkou je, zda je to žádoucí tajit před rodiči tak závažnou věc a nezapojit je do procesu léčby - mohli by naopak v léčbě kamarádku podpořit a pomoci jí a mohlo by to vyřešit řadu rodinných problémů. Pokud plnoletá není, do rezidenční (pobytové) léčby jí nevezmou bez souhlasu rodičů. Nabízí se varianta ambulantní léčby, tam asi záleží na typu zařízení, zda by souhlas vyžadovali. Bohužel, substituční léčba na pervitinu není - pervitin se nedá nahradit nějakou jinou látkou, která by zamezila užívání pervitinu. Jediné, co se dá, je s pervitinem přestat úplně. Možná kdybyste mi napsala víc, můžu Vám lépe odpovědět. Ideální by bylo, kdybyste mohla předat tento kontakt kamarádce a ta by napsala sama. Zatím přeji hodně štěstí.