Marihuana
Vendula
Zjistila jsem,že můj 11 letý syn kouří marihuanu. Nevím, jestli to byl první pokus, ale mám obavy, že ne. Začal se kamarádit se starším chlapcem, který od svého staršího bratra dostal v tomto směru školu. Nejprve jsme řešili kouření cigaret, to, že kouří marihuanu jsem měla podezření už před půl rokem, zašla jsem do školy za třídní uč., domluvila se, že kdyby se jí syn nezdál, dá mi vědět. S dětským doktorem jsem měla také rozhovor, upravila jsem synovi denní rozvrh tak, aby byl stále pod nějakým dozorem a vyhnul se kolektivu lidí, kteří kouří i marihuanu. Nějakou dobu to fungovalo, chválila jsem ho, že je na něj spoleh, ale jakmile zjistil, že ho tak nekontroluji, s novým kamarádem se to spustilo znovu. Syn je velice chytlavý, manžel před pěti lety zemřel na otravu alkoholem / 3 roky se zvyšovala jeho závislost na alkoholu , poslední rok už pořádně nevnímal okolí /. Proto mám obavy o syna a nevím,jak zabránit nejhoršímu. Trápí mě také to, že se obecně ví, že marihuana je v naší obci celkem běžný sortiment a nikdo na to nereaguje. Když mi přítel sdělil, že jezdíl okolo pole s kukuřicí, kde byl čtverec marihuany, bylo mi na nic z toho, že se to ví a nikdo jí ani nezlikvidoval. Chtěla jsem volat policii, ale už byla sklizená. Jsem já snad staromódní, že s tím nesouhlasím? Vendula

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že staromódní rozhodně nejste, a že není v pořádku, když na dostupném místě roste v kukuřičném poli marihuana. Určitě máte plné právo chtít zajistit pro svého syna bezpečné prostředí. Pokud je tak chytlavý, jak píšete, bude to asi o to těžší. Myslím, že to jak jste reagovala při prvním zjištění, že kouří marihuanu, byla dobře zvolená taktika. Teď to asi bude chtít ještě dost kontroly, ale také určitě prevence. Má Váš syn o drogách dostatek informací? Mají nějaké preventivní programy ve škole? A je možné nějak ovlivnit s kým se bude stýkat, nebo jestli před ním někdo kouří marihuanu? Také mě napadá, že by možná mohlo zabrat, kdyby si s ním promluvil nějaký odborník, řekl mu vše co ho ohledně marihuany zajímá a na co se Vás možná nezeptá. Třeba by pro něj ztratila punc výjimečnosti a přitažlivost. Tady v Praze jsou centra, která se zabývají i individuáýlní drogovou prevencí, ale jestli jsem to dobře pochopila, žijete asi někde jinde. Pokud byste tedy potřebovala kontakt, napište prosím lokalitu. Určitě čím dřív se Vám podaří s tímhle problémem vyrovnat, tím líp.