podivné chovani
Pavel
Dobry den, na pozadani me dobre kamaradky vam pisu ohledne podivneho chovani jejiho pritele. Mame spolecne podezreni, ze neco bere. Pokusim se popsat o co jde. Stezuje si na bolesti bricha (tvrdi ze ma rakovinu zaludku), obcas mu dost tece krev z nosu, nekdy je dost mily a jindy zase hrozne podrazdeny a jeho chovani se otoci o 180 st. Odjede na hodinku pryc a tvrdi ze musi a ze to je dulezite. Chci se vas zeptat je nejaka moznost zjisteni ale uplne diskretne aby vubec nic netusil jestli muze neco brat a je uz zavyslej? Vim ze jsou v prodeji testy na moc a i sliny ale kamaradka se dost boji sama tohle postoupit a test provest. Chtel bych od vas poradit jestli je neco jineho krome tehle testu jak to zjisti? Telo ma ciste, takze si nic nepicha. Zornice normalni, nepopotahuje, ale byva nekdy nervni a strasne moc ji. Nekdy malo spi a treba neji a neni unaveny. Je podivne ty bolesti az krece v brise a ta krev z nosu. Dekuju a budu ocekavat odpoved. Zdravim

Odpověděl: Jakub Minařík
No, mohlo by se jednat o užívání drog. Ale myslím, že obraz, který popisujete, skýtá možnost mnoha a mnoha interpretací. Navíc si nejsem jistý, že by diskrétní zjištění mělo nějaký zvláštní význam. Protože - co s tím uděláte. Vy víte, on neví, že vy víte - tak mu řeknete: "Sebrali jsme ti potají trochu moče a nechali udělat rozbor a byl tam ...." Myslím že ne. Takže máte informaci a nic se s ní udělat nedá. Osobně soudím, že jedinná smysluplná varianta je si s ním o tom promluvit. A docela normálně se ho na to zeptat. Pak je tu taky ta rakovina žaludku. Pokud něčím takovým trpí, tak pak by pravděpodobně byl někde v poměrně intenzivní péči. Léčba takového onemocnění zahrnuje chemoterapii, ozařování, .... Vzhledem k tomu, že to je léčba, která má mnoho vedlejších příznaků, tak to jeho okolí rozhodně nepřehlédne. Takže kromě tvrzení, že má rakovinu, by asi přítelkyně byla konfrontovaná s tím, že chodí stále po nějakých vyšetřeních, vypadaly mu vlasy, opakovaně leží v nemocnici na chemoterapii, ... Pokud se tohle neděje, tak pravděpodobně za tu rakovinu jen něco skrývá. No, existuje také varianta, že se rozhodl léčbu nepodstoupit. Ale tahle volba je v naší populaci s celkem velkou obavou co bude, až umřu, dosti vyjimečná. No, klidně ještě napište. :-)