piko
Mam priatelku, kt. 2 roky brala piko 3x tyzdenne, teraz s tym sekla, ked som na to dosiel a neviem aka je sanca ze s tym znovu nezacne... da sa s tym len tak seknut?

Odpověděl: Bára Orlíková
Jen tak seknout se s tím dá, otázka je pak taková, jak se ptáte vy - zda to dotyčný vydrží bez odborné pomoci, zda bude schopen dlouhodobě změnit svůj životní styl a zda bude schopen zvládat chuť si opět drogu vzít. Netvrdím, že to nejde a že to Vaše přítelkyně nezvládne, ale brát pervitin dva roky pravidelně není zas až tak krátká doba a přestat není jednoduché. Nepíšete, jak dlouho teď Vaše přítelkyně nebere drogy, zda je to pár dní nebo měsíc nebo dokonce déle ani nepíšete, zda popisuje nějaké potíže, nepříjemné stavy, které prožívá a jak to celkově zvládá, takže nemůžu vůbec posoudit, jak na tom nyní je - to, jaká je šance, že to dotyčný zvládne, si netroufám kolikrát říct ani u našich klientů, kteří jsou v dlouhodobé léčbě a abstinují už několik měsíců - takže v tomto případě Vám už vůbec nejsem schopná poskytnout žádnou konkrétní informaci. V tomto případě by bylo docela fajn, kdyby měla nějakou podporu odborníka - pomůže jí tím projít a riziko, že se k drogám vrátí, se sníží. Nevím, zda jste ze Slovenska nebo žijete v ČR - kdyžtak napište odkud jste a mohli bychom se pokusit najít nějaký vhodný kontakt - pokud by přítelkyně chtěla, mohla by ho využít. Zatím držím palce Vám i přítelkyni a kdyžtak znovu napište.