pani Orlíková
po léčbě
Nic chechápete udělala sem chybu že sem neuvedla přezdívku,ale číslo cdotazu jsem chchválně psát nechtěla a proč asi,, no jenomže jste ho stejně napsala. takže je to stejně jedno. nechápu zase já propč bych měla myslet na jiný klientky a proč bych je měla chránit a jeho bych nikdy nepráskla. já fakt nevim. je mi z toho všeho strašně. jseme oba dospělí lidi a oba jsme to chtěli jen to na mě dopadlo ale on za nic nemůže!!!

Odpověděl: Bára Orlíková
Vaše předchozí dotazy jsou veřejně vyvěšené na stránkách poradny, to že jsem uvedla kód Vašeho prvního dotazu, Vás nijak neohrožuje - tak jako tak si ho může kdokoli přečíst. Jsem trochu překvapená, že jste se dostala do téhle útočné polohy. Sama jste sem svůj příběh napsala a já se Vám zcela upřímně snažím poskytnout nějakou pomoc v limitech, které tato poradna má. Nemůžu nechat Váš příběh být bez toho, abych upozornila na to, co je pro pracovníky pomáhajících profesí závazné a dané etickým kodexem. Nemyslím tím, že byste svého terapeuta měla "napráskat", ale myslím tím to, že se v léčbě těžko posunete někam dál, pokud se o tomhle tématu nebudete s odborníkem, který Vás bude mít do budoucna v péči, bavit. Když pominu to, že je to velká emocionální zátěž, která pro Vás může být z hlediska relapsu ohrožující, tak Vám i to, že ta situace nastala, teď blokuje přístup k nějakému typu léčby - bojíte se, že ho někde budou znát nebo abych Vás nechtěla poslat do zařízení, kde pracuje. To, že on za nic nemůže, není pravda - terapeut je od toho terapeut, aby dokázal klienta vést, a ne svést - měl by domyslet důsledky svého počínání a nedopustit to, abyste byla v takovém stavu, v jakém teď jste. To není nic o tom, že bych si myslela, že jste nesvéprávná, že nejste dospělá a že se neumíte rozhodovat. Věřím tomu, že jste to chtěla, že Vás k tomu nikdo nenutil. Jen mám pocit, že Vám to ublížilo i přes tohle všechno, a to je ten důvod, proč jste sem napsala. Takže teď je na Vás, zda po mně chcete nějaký kontakt na někoho z mých kolegů, kam byste mohla chodit nebo co vlastně máte v plánu dál. Držím palce.