Jaké drogy mohou zapříčinit flashback?
Lenka
Dobrý den, zajímalo by mě zda flashback mohou zapříčinit všechny drogy, anebo jen některé. Konkrétně by mě pak zajímal takový toluen, děkuji. Jelikoš jsem studenkou humanitního oboru a právě píši absolv.pr.,zajímalo by zda by jste mi mohli poradit, jaká literatura by byla vhodná k tématu co způsobuje drog.závislost a ktere skupiny či typy lidí k tomu nejvíce inklinují. Knihu(y)Kalina: Drogy a drogové závislosti už znám, ale potřebovala bych čerpat z více zdrojů. Děkuji moc. Lenka

Odpověděl: Bára Orlíková
O flashbacku souvisejícím s předchozím užíváním toluenu jsem neslyšela, ale nevylučuji ho. Flashbacky bývají typické pro konopné drogy a další halucinogeny. Přečtěte si příslušné kapitoly na těchto stránkách. Klienti po léčbě ze závislosti na stimulačních drogách také popisují stavy návratu podobných prožitků jako při intoxikaci po docela dlouhé době abstinence. Pokud píšete absolventskou práci, měla byste si literaturu ke studiu být schopná najít sama - kupříkladu v knize, kterou máte k dispozici, je za každou kapitolou uveden seznam literatury, která byla pro zpracování tématu v kapitole použita. Takže tímto máte myslím poměrně velké množství kvalitních odkazů. V knize kolegy Kamila Kaliny, popřípadě v těch dalších zdrojích, také najdete odpověď na otázky, co způsobuje drogovou závislost a jaké skupiny lidí k ní nejvíc inklinují. Také třeba není špatné se podívat na této stránce do kolonky Literatura nebo Odkazy. Myslím upřímně, že pokud píšete absolventskou práci o drogách, tak byste měla věnovat poněkud více úsilí při vyhledávání informací, třeba si pořádně pročíst knihu, kterou máte k dispozici :-) a na základě toho postupovat dál. Na nás se případně můžete obracet, pokud budete mít nějaký zcela konkrétní dotaz, na nějž po přečtení literatury nebudete mít odpověď, rádi Vám s tím pomůžeme.