Xanax
Bambule
Dobry den,nejsem si jista, zda-li to sem patri,ael pred par dny jsem pri uklizeni v manzelovi skrini nasla hodne moc krabicek od Xanaxu 0,5 mg a nejaky par Neurol 1 mg. Muze to znamenat zavislost na techto prascich?? Nikdy mi nerekl ze neco takoveho uziva..Diky

Odpověděl: Bára Orlíková
Pravdou je, že se v rámci této poradny zabýváme především nelegálními drogami, ale Váš dotaz sem také patří. Těžko ovšem můžeme posoudit, zda se u Vašeho manžela jedná o závislost na popisovaných lécích, ale je poněkud zvláštní, že Vám o jejich užívání neřekl, pokud je skutečně bere (nález krabiček od léků ještě nemusí stoprocentně znamenat, že je manžel užívá, i když je to samozřejmě nejpravděpodobnější varianta). Jsou to léky ze skupiny benzodiazepinů, poměrně silná anxiolytika a jsou pochopitelně na předpis. Asi nejlepší volba se mi jeví v tuto chvíli to, že si o tom s manželem promluvíte - jinak se nemáte šanci dozvědět potřebné informace a my nemáme možnost Vám s tím moc poradit. Zkuste zjistit, zda léky užívá, případně proč, kdo mu je předepisuje, jak dlouho je užívá a v jakém množství. Tyto léky by se vzhledem k potenciálu vyvolat závislost neměly užívat dlouhodobě. Pokud je má předepsané na nějaké úzkostné stavy, je na místě, aby to neřešil jen samotným užíváním léků, ale především za pomoci psychoterapie. Pokud se Vám podaří zjistit, jak na tom manžel je, mohla bych Vám poskytnout nějaké kontakty, kam by se mohl obrátit, pokud nikam nedochází - ať už by se jednalo o psychoterapeutickou podporu se současným užíváním uvedených léků dle doporučení lékaře nebo o pomoc při řešení lékové závislosti. Zatím přeji hodně štěstí.