JAK VEN
perníková chaloupka
Jedu si na perníku už skoro dva roky sem ze strakonic kde je situace s touhle sračkou vážná bydlim na vesnici kousek od strak která má tisíc obyvatel a 12 lidí tu bere snad od A-Z už to neni co to bejvalo dealování,ježdění po nocích,telefony čorování doma když rodiče spěj,9 dní nespat.....jediný na co sem hrdej že sem nezkusil jehlu protože mam hodně kamarádů který sou na tom hodně špatně...vykrad sem kvůli týhle sračce nasim zlato za 70000 mel sem jít sedět pak sem byl na _léčení-Ha ha v Bosně a Hercegovině protože moje matka je silně věřící ale jen tejden mel sem tam jít na 2 roky ze jinak pudu sedet uz je to dobrý ted maturuju doma -moc nekradu mozna tak drobný na cigára a sem rád ze můzu dodelat skolu delam grafickou skolu...ale jak prijde víkend tak nejde nikoho nepotkat to tak se jedine odstehovat nebo zastrelit...hlavne ted kdyz je vsechny pustily z vazby na kaukce -varice-10 lidí...zkousel sem hledat holku,brat neco jinýho........ale uz nevim nemam stim vylozene problém to uz mam vsechno zasebou ale chtel bych uz konecne zavrit dvere jaK moc dik sem zvedavej na odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Ve Vašem dotazu je poměrně dost věcí, na které bych mohla nebo měla reagovat, jen nevím, od čeho začít a jak to uspořádat. Abychom tedy nějak začali - berete pervitin, dva roky, dříve jste bral intenzivněji, ale nikoli injekčně (což je chvályhodné), a došlo to až k tomu, že jste byl souzen za krádež rodinných šperků ve velké hodnotě, byl jste v léčbě v zahraničí, ale vydržel jste tam jen týden, vrátil jste se, snažíte si dodělat si školu a berete víkendově, protože většina vašich známých bere drogy a část z nich zrovna propustili z vězení. Jen si to překládám, kdyžtak mě opravte, jestli nesprávně. Usuzuju z téhle věty, že si občas dáte, ale štve Vás to a přestat chcete - "ale uz nevim nemam stim vylozene problém to uz mam vsechno zasebou ale chtel bych uz konecne zavrit dvere jaK". Teď jde o to, že varianta odstěhovat se nebo se zastřelit jistě není to jediné, co můžete dělat. I když ta možnost odstěhovat je jistě lepší než ta druhá varianta, a pokud byste nedokončoval školu a neživili Vás rodiče, tak by nebyla až tak od věci. Nicméně, priorita je, abyste pokud možno odmaturoval. Zřejmě situace (i když možná zatím) není tak naléhavá, abych Vám doporučovala nějakou rezidenční léčbu, i když je to taky jedna z možností - odjet do léčby, v Čechách, ale někam mimo Váš region. Vzhledem k závažnosti Vašeho užívání a k tomu, že dokončujete školu, to asi ale není úplně reálné. Zbývá možnost a) ambulantní léčby b) pokusit se to zvládnout svépomocí. Nevím, jak byste byl nakloněn nějakému kontaktu s odborníkem, byť ambulantně, a jaké jsou ve Vašem regionu možnosti, ale to by nebyl problém zjistit, pokud byste o to měl zájem. Pokud to chcete zvládnout sám a opravdu se k tomu odhodláte, nebude to úplně legrace, žádné zázračné rady, jak s tím naložit neexistují a bude Vás to stát dost energie - zkuste to zatím aspoň tento víkend. Rozmyslete si, jestli chcete opravdu přestat brát. Napište si na papír, co Vám pervitin dává a co Vám bere a proč chcete přestat. Naplánujte si víkend po hodinách, vymyslete nějakou činnost (učení, čtení, film, sport, cokoli u čeho nebudete brát perník ani cokoli jiného), co budete dělat, nejlépe doma a nikam nechodit, kde by Vás to mohlo zase pokoušet. Zkuste to dodržet, tak jak jste si to připravil. To je první krok. Pokud to nepůjde vydržet, budeme muset zkusit něco jiného. Dál mě ještě napadá - ty Vaše právní problémy jsou už beze zbytku vyřešené? Kdyby ne, můžete se obrátit na Právní poradnu A. N. O, která nabízí bezplatnou právní pomoc lidem, kteří se dostali do právních potíží v souvislosti s užíváním drog - kontakt najdete vpravo na této stránce. Držím palce a napište, jak to dopadlo.