gefin
Chtěl bych se poradit jak mám kámoše odnaučit FETOVAT je to s ním moc moc moc vážný v zimě má psycha a když začíná léto valí v makovicích... Jak mě dokážete poradit

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím, jak moc Vám dokážeme poradit. Moc toho bohužel o svém kamarádovi nepíšete, nevím ani jak dlouho bere drogy, ani v podstatě co bere za drogy (usuzuji z Vašeho dotazu, že užívá nějaké stimulanty nebo halucinogeny a přes sezónu opium z makovic, ale můžu se mýlit) ani nevím, jak je jeho stav závažný - "moc moc moc vážný" není zrovna konkrétní údaj. Obecně se k tomu dá říct, že pokud on nebude chtít nějakou pomoc využít, tak mu nepomůžete. Nemůžete ho proti jeho vůli někam odvléct, nechat ho zavřít do léčby nebo něco podobného. Můžete ho upozornit na rizika, která sebou užívání drog nese (když se podíváte do informačních textů o drogách na těchto stránkách, najdete tam dostatek informací), můžete mu říct, že si všímáte, že na tom není dobře a máte o něj starost, můžete mu nabídnout nějaké kontakty na odborníky (když mi napíšete, z jakého jste regionu, můžu vám nějaké poskytnout) a pokud by měl zájem někam zajít, tak ho tam můžete doprovodit a podpořit ho. Pokud má nějaké závažné zdravotní nebo psychické problémy, tak ho můžete zkusit přesvědčit k tomu, aby zašel k doktorovi, aby to nebylo zanedlouho ještě mnohem horší. Nic moc víc se dělat nedá - nemůžete za pomoci nějakého jednoduchého návodu někoho odnaučit fetovat - je to bohužel mnohem složitější a především to záleží na tom, jestli ten, kdo bere, má zájem s tím něco dělat. Pokud chcete nějaké podrobnější informace a případně ty kontakty, tak napište víc. Zatím držím palce Vám i kamarádovi.