B.O.
po léčbě
jsem z Prahy,ale napadá mě aby to nebyl zrovna ten nebo že se znqj. nevim jestli byse na mě nenaštval a nechci nikoho schodit.ještě jedna věc mě trápí, dala sem si jointa a nepřiznala to když sem ještě chodila na individuálky.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Předpokládám, že jste psala předchozí dotaz s kódem 120204? Je pro nás lepší, když tam uvedete kód nebo název předchozího dotazu, jinak se nám v tom množství dotazů v tom poněkud špatně orientuje. Pokud jste z Prahy, tak je možností, kam se obrátit, velké množství - a myslím, že je možné zamezit tomu, abyste chodila někam, kde by Vašeho bývalého terapeuta znali. Jen mě napadá, proč ho chcete chránit - to, co se stalo, je velmi závažné profesní pochybení, jeho pochybení a měl by za to nést zodpovědnost. To, že ho budete chránit před touto odpovědností, bude znamenat jen to, že se nemusí podařit zabránit tomu, aby se podobná situace neopakovala - s nějakou jinou klientkou, která mu bude důvěřovat. Chápu, že se Vám o tom teď těžko uvažuje v tomto smyslu a že se Vám s tím těžko srovnává a že to asi teď budete mít s důvěrou v pomáhající profese trochu složitější. Ale už jen to, že jste se svěřila přes tuto poradnu je první krok, jak se této zátěže zbavit. Vím, že je něco jiného komunikovat anonymně přes internet a že osobní kontakt pro Vás bude obtížnější. Možná kdybyste mi napsala, ze kterého zařízení ten dotyčný je, pomohlo by mi to v rozhodování, jaký kontakt Vám mám poskytnout, abychom zamezily možným komplikacím. Jinak, k Vaší další otázce - to, že jste si dala jointa v průběhu léčby, bych teď neviděla jako ten nejzávažnější problém - je lépe si na to dávat pozor a vyhýbat se tomu, to je jasné, ale v tuto chvíli s tím nic moc neuděláte - předpokládám, že nepůjdete do toho zařízení, kam jste předtím chodila a kde nastal Váš problém s terapeutem a nebudete to tam řešit. Popřemýšlejte nad příčinami, proč se to stalo - pomůže Vám to pro příště si uvědomit, co k tomu vedlo a jak se tomu lépe vyhnout. A taky si zkuste uvědomit, co Vás vedlo k tomu, že jste to nepřiznala... Zkusíme najít nějaké vhodné zařízení nebo terapeuta a tam to pak můžete bez obav probrat.