poradu
Nada
mám zaměstnankyni 25let, o které si myslím, že je v poslední době pod vlivem nějaké látky. Neustále je duchem nepřítomna, krátkodobá paměť ji nefunguje snad už vůbec, je malátná, špatně artikuluje, usíná při práci za stolem. Často přespává v kanceláři - má strach z rodičů se kterými bydlí, myslím, že už nějaký problém musel dřív nastat. Byla jsem na ní rozlobená natolik, že jsem ji včera dala podmínku k naší další spolupráci - buď půjdeme do nemocnice na odběry, nebo má okamžitou výpověď. Z nemocnice má strašný strach ale přesto mi řekla, že její stav je v důsledku chřipky a únavy, že se přes víkend vyleží a v pondělí přijde do práce. Z jejího dechu jsem neustále cítila něco jako aceton ... v jejím stole jsem dnes ráno našla léky diclofenac AL, flabion a emulgen voltaren. Myslím, že ten gel je právě to aroma, které z ní neustále cítím. Taky měla v lahvy od matonky nařaděné víno. Je možné, aby léky na bázy diclofenacu s polečně s alkoholem měly takový vliv na její psychomotoriku? Nevím, co mám dělat. Kontaktovat rodiče? Není s ní žádná řeč, všechno popírá ale myslím, že už není kompetentní posoudit svoje jednání. Prosím o radu a konkrétní nasměrování. Není to špatná holka, nerada bych ji nějak ublížila. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Podle toho co píšete bych uvažoval na kombinaci léků a alkoholu. To naředěné víno v lahvi od matonky je dosti varující. Ty léky mohou být klidně úplně jiné než ty, které jste našla. Souhlasím s tím, že spolupracovnice má asi vážný, nebo alespoň obstojný problém. Doporučoval bych spíše než do nemocnice na odběry si se spolupracovnicí vážně promluvit a pokusit se z ní vypáčit oč se jedná. Pracovně bych uvažoval asi nejspíše o tom alkoholu. Víno do láhve od matonky si schovává fakt málo lidí a obyčejně se jedná o lidi, kteří mají s alkoholem poroblém. No a jako druhou fázi bych doporučoval kontaktovat AT poradnu, nebo psychiatra. Pomoci by vám mohl také váš závodní lékař a nebo praktický lékař. No,držím palce.