pro B.O.
miki
ahojki, zajimalo by me jestli se muze uzivat rohypnol na pecko?ne hned:))) ale potom kdyz uz fakt chci spat? nebo dalsi noc, existuje nejaka doba kdy by se to kazdopadne nemelo nebo nehrozi zadne riziko? dale jestli nevadi uzivani antialergik(Zyrtec) a pak dotaz mimo: opet jsem nekde cetla:) :"Kožní defekty! Další z mozaiky příznaků, které mohou složit dohromady obraz braní pervitinu. resp. již vznikající drogové závislosti. Jedná se o stopy po škrábnutích a jiných drobných sebepoškozenich, zejména na obličeji a hřbetech rukou."tomu nerozumim-ty zraneni se objevuji jen tak jako priznak brani nebo si je clovek udela sam? neznam totiz nikoho kdo by to mel,tak nevim.opet fama? diky pa

Odpověděl: Bára Orlíková
Omlouvám se za zpoždění odpovědi, ale máme teď příliš mnoho dotazů, tak jsou lhůty pro odpovědi trochu delší. Těžko se mi odpovídá na dotaz, zda se může brát Rohypnol na pervitin - vzhledem k tomu, že by se neměl brát ani pervitin... To, co se Vám přihodí poté, co si vezmete Rohypnol při dojezdu na pervitinu - pravděpodobně okamžitě usnete. Což se jeví tak, jako by se nic nedělo, právě proto si přece chcete Rohypnol vzít - nicméně pokud budete brát pervitin a pak vždy Rohypnol, tak si můžete přivodit závislost na obou látkách a bude pak mnohem obtížnější se návyku zbavovat. Rohypnol, jako ostatně všechny léky ze skupiny benzodiazepinů mají poměrně značný návykový potenciál a také mnoho dalších rizik. Víc se dočtete na této stránce pod rubrikou Psychofarmaka. Proto jsou také tyto léky na předpis - předepisuje je lékař, pokud usoudí, že na nespavost je potřeba tak silný lék jako je Rohypnol. Život ohrožující je kombinace s některými typy antidepresiv (typ IMAO), ale to nejsou léky, které by pro Vás nejspíš byly dostupné. A s tím Zyrtecem - obvykle nejsou výzkumy na interakci lék - nelegální droga, můžu se na to přeptat kolegů lékařů, jestli je tam nějaké zvýšené riziko potíží a doplnit Vám to pak k této odpovědi. A ohledně těch "kožních defektů" - je poměrně obvyklé, že se člověk na pervitinu na lecčems zasekne - a jeden z nejobvyklejších záseků je zásek na čištění pleti a při snaze o dokonalé zbavení se všech pupínků vypadá často obličej perníkářů dost hrozivě. Navíc jde o časté zhoršení pleti po injekčním užívání drog, kdy si člověk vpravuje do těla různé nečistoty a příměsy drogy a na jeho vzhledu se to objeví. Není to ale typické jen pro pervitin, heroin zas způsobuje pocit svědění těla a člověk užívající heroin se často škrábe tak, že pak zůstanou viditelná drobná poškození kůže. Nicméně, za nějaký extra příznak rozvíjející se závislosti bych to nepovažovala - jsou i jiné závažnější. Ale "pro složení obrázku" to může posloužit jako jedno z vodítek.