t3r3asa
dobry den, chtela jsem se zeptat na jednu vec.kourim marihuanu sestym rokem,nekdy az 2 gramy denne.da se rict,ze ji kourim uz jen ze zvyku,protoze na me nemam uz zadne ucinky.kdyz jsem chtela prestat,protoze jsem si uvedomila,jak budu vypadat za par let,tak jsem do dvou dnu dostala davivy kasel,bolela me hlava,trpela jsem depresi,bolesti kloubu...proste mi to prislo jako regulerni abstak po tvrdejch drogach....tak jsem si dala speka a najednou jsem zas uz byla zdrava...takhle jsem to zkousela uz petkrat a pokazde se dostavily ty same potize......to jsem uz opravdu tak zavisla?a da se s tim neco delat??tvrde drogy neberu,jak se vetsinou u dlouhodobych kuraku predpoklada,ale dost me trapi muj soucasny stav...predem diky za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud kouříte takhle intenzivně a dlouho je docela pravděpodobné, že jste si opravdu vypěstivala i jakousi fyzickou závilsost (i když u marihuany se většinou uvádí, že neexistuje). Je to jako když budete silný kuřák cigaret a najednou přestanete - taky budete mít silný kašel, změny nálad, deprese a bolesti hlavy. Tkže bych při pokusu o abstinenci i podobně postupovala. Zkuste si pořídit nějaké bylinky na spaní a nautišení kašle, být v klidu a mít ideálně něčí péči. Také je možnost vyhledat odbornou pomoc - buď ambulantně někoho, kdo se specializuje na závislosti nebo je možné jít i na detox. I marihuana je droga takže na to byste jistě měla právo. Bylo by to ale na delší dobu, cca měsíc, protože marihuana se vylučuje z těla hodně pomalu. Zkuste zvážit možnosti a kdybyste potřebovala nějaký kontakt nebo cokoli jiného, dejte vědět.