pani Orlíková
xxx
v noci jsme se pohádali a odešel on! nemám pro něj pochopení, nennechám ho svobodně žít, drogy bere každej, závislý neni je svobodný člověk. Já sem prý koule na noze. říkal, že o tom uvažoval už dřív a tohle je poslední kapka. /dala sem mu ta ultimata/.Myslí to vážně, protože to stačil říct i u něj doma. Maminka hned volala a zlobí se na mě, chce, abych to dala do pořádku, že mu kazim život. On si vzal v noci tašku a odešel ke kamarádovi/znám ho a ten to přiznává,že závislost má, scháněla sem mu na ní léky, takže tomu mýmu asi moc nepomůže, když budou spolu/. Já vim, že jde o muj život, ale chtěla bych pomoci. . Já mu to v té hádce vyhodila a on mě trochu zmlátil. to mě bolí nejvíc. chci se jen trochu vypsat.

Odpověděl: Bára Orlíková
Pokud Váš budoucí manžel dává přednost droze před Vámi, nechce si přiznat svůj problém s heroinem a má dojem (samozřejmě lichý), že to jste vy, kdo je pro něj "ta koule na noze", tak myslím, že není moc velká šance, že by to Váš partnerský, potažmo manželský vztah ve zdraví přežil. Rozhodl se sám, že je pro něj heroin přednější - když jste se rozhodla to s ním nějak probrat, tak to skončilo tímto výsledkem. Není to tím, že jste to otevřela, ale tím, že vztah není zřejmě tak pevný, jak to mohlo dříve vypadat a tím, že Váš partner je závislý na heroinu. Možná je lepší, že se vše vyventilovalo nyní, než kdyby podobná situace nastala po svatbě, nedejbože v období, kdy byste měla s ním děti. Jste dospělá a svéprávná, proto o svém životě rozhodujete sama - matka Vašeho partnera by neměla mít na Vaše rozhodnutí vliv. Pokud chce syna chránit a zavírá oči před jeho problémem a snaží se hodit vinu na Vás, je to bohužel jen její problém, a nikoli Váš. Pokud Váš partner odešel ke kamarádovi, který bere, tak mu to moc nepomůže, to máte pravdu. A pokud Vás partner zbil, když jste mu vyhodila drogy a odešel pryč poté, co jste se snažila problém nějak řešit, tak chápu, že je to pro Vás bolestivé, ať už ve smyslu fyzickém, či psychickém - ale znamená to, že mu teď pomoci nemůžete. On totiž zjevně nechce - a pokud nechce, tak s tím nemáte šanci hnout a akorát se vyčerpáte a budete se vystavovat tomu, že se podobná situace zopakuje. Možná by nebylo od věci zkusit se obrátit na někoho z odborníků a probrat situaci osobně s ním. Takhle přes internet toho asi moc nevyřešíme, jestli se necítíte dobře a chcete, aby se vám ulevilo. Zatím držím palce a kdybyste měla zájem o nějaký kontakt, kam byste se mohla obrátit, napište mi, odkud jste. Hodně štěstí.